La nova zona verda foragita els cotxes de la Devesa, a Girona
Malgrat ser un dia de mercat, hi havia molts espais buits
El Camp de Mart, en canvi, estava ple a vessar
Primera prova de foc a la nova zona verda d’aparcament al sector Güell-Devesa de Girona. Ahir, tot i haver mercat de marxants, les places que hi havia al davant de la Sala de Ball estaves molt buides. El fet que a partir d’ara s’hagi de pagar per aparcar ha foragitat els vehicles que habitualment les omplen. És el segon dia des de la seva posada en funcionament i, com és habitual en aquestes situacions, hi havia una mica de confusió entre els usuaris. Cal tenir en compte que en aquest sector hi ha una variable que no tenen altres punts de la ciutat. La primera hora d’estacionament al tram d’aparcament comprès entre el carrer del riu Güell i el passeig de la Devesa és gratuïta els dies de mercat. O sigui, els dimarts i dissabtes. Aquesta primera hora s’ampliarà a dues hores en les pròximes setmanes. Això va provocar ahir que els vigilants de la zona verda i blava anessin enfeinats ajudant els usuaris que es plantaven davant les màquines expenedores de tiquets.
El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, es va mostrar ahir satisfet de les primeres hores de posada en marxa d’aquesta zona verda. L’objectiu, reitera el regidor, és la implementació d’aparcaments dissuasius perquè la gent s’acostumi a aparcar fora de la ciutat, un dels objectius del pla de mobilitat de l’Ajuntament de Girona.
L’1 de maig, últim dia
La buidor al sector Güell-Devesa contrastava amb el Camp de Mart, que estava ple a vessar i on es feia difícil circular pel gran volum de vehicles que hi havia aparcats. És previst que a partir de l’1 de maig s’abaixin les barreres i ja no s’hi pugui aparcar.
D’altra banda, la Policia Municipal no ha detectat, per ara, cap zona d’aparcaments a la ciutat més plena de l’habitual a causa de l’activació de la nova zona verda.
LA FRASE
“És un benefici per als veïns”
El regidor Joan Alcalà reitera que la implementació de la zona verda d’aparcament “és un benefici per als veïns”. Sobretot, diu, per a aquell ciutadà que es desplaci freqüentment amb el vehicle. Per exemple, als aparcaments del davant de la Sala de Ball s’havia detectat que hi havia poca rotació de vehicles perquè molts usuaris la utilitzaven com a aparcament de llarga durada. Amb la zona verda això canvia i, per tant, hi haurà més places tant per als veïns com per als usuaris que han de fer un encàrrec ràpid a la zona. Alcalà recorda que tenen tarifa reduïda els residents, o sigui, les persones titulars d’un vehicle que estan empadronades en algun dels carrers delimitats dins d’aquella zona i que paguen impost de circulació a la ciutat.