Infraestructures i serveis

serveis

Queixes perquè la SCNF no torna l'import dels bitllets del TAV quan va en retard

Renfe explica que no se'n pot fer responsable perquè no és el que opera el servei

Els viatgers afectats lamenten diferència de tracte als usuaris

En diverses ocasions des que ha entrat en servei, els trens del tren d'alta velocitat entre París i Figueres han arribat amb retard. Alguns viatgers s'han queixat, ja que en aquests casos la companyia francesa SCNF no retorna l'import del bitllet, tal com fa Renfe en cas de no complir els horaris. Per exemple, un usuari explicava que el tren del 29 de desembre va tardar una hora i 33 minuts més a fer el recorregut de París a Figueres a causa d'una incidència entre Montpeller i Narbona. La SCNF va culpar Renfe, i els viatgers, quan van arribar a l'estació, van reclamar el retorn del 100% del bitllet. Renfe els va explicar que només podien tramitar la reclamació però no fer l'abonament dels bitllets perquè és la SCNF la que ofereix el servei. La trentena de viatgers afectats estan ara estudiant fer una reclamació conjunta, ja que els treballadors de Renfe els van informar que la companyia francesa no retorna el preu dels bitllets.

En tot cas, Renfe insisteix que la responsable de la línia és la SCNF i, per tant, també del servei postvenda. Renfe sí que torna tot l'import en cas de més de 30 minuts de retard en l'alta velocitat, i de més de 60 en altres línies de llarg recorregut com ara els Alvia i Euromed.

LA XIFRA

100%
és el que retorna Renfe en cas de més de mitja hora de retard en els seus serveis d'alta velocitat.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.