Lloret es prepara per fer un canvi d'imatge
El 2010 estrenarà tres dels projectes més emblemàtics, el teatre, el casino i l'edifici sociocultural
Seran tres les grans obres que, finalment, veuran la llum aquest proper 2010, després d'un camí no exempt de dificultats: el nou teatre, l'edifici sociocultural i el casino, aquest darrer, de capital privat. D'altres continuaran, com ara l'adequació del parc de Can Xardó, o s'iniciaran i s'acabaran el mateix 2010, com la reforma en superfície del passeig marítim.
El teatre.
Edifici sociocultural.
Casino.
Can Xardó.
Més iniciativa privada.
Millorar la mobilitat
Un dels grans objectius pendents de Lloret és el del trànsit, sobretot a l'estiu. A principi d'any ha de començar la reforma de la superfície del passeig marítim que, tot i que no té únicament un objectiu de circulació, sí que hi incidirà. Aquesta reforma transformarà el passeig en una via d'un únic sentit, en direcció a Tossa, amb un carril bici al costat de mar, i amb l'eliminació de la zona blava i la creació de zones de càrrega i descàrrega per a comerciants, veïns i aparcaments de motos i bicicletes. També s'hi preveuen terrasses diürnes per a bars, restaurants i gelateries. Aquests actuació es farà abans de l'estiu i es finançarà amb 260.000 euros del fons estatal d'inversió local del 2010.
Aquest 2010 ha de ser, però, en principi, l'any d'inici d'una de les obres més anhelades del govern actual i alhora més polèmiques per l'oposició d'un sector de la societat. La construcció de la prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret s'endegarà aquest any i, un cop s'hagi acabat suposarà resoldre, a Lloret, el gran problema que té amb el trànsit a la ciutat, sobretot a la carretera de Tossa. Aquesta obra descongestionarà el trànsit i el govern considera que serà aleshores que tant l'avinguda de Tossa com la de Blanes podran esdevenir unes vies molt més amables, adreçades principalment als vianants i a la vida ciutadana.
En el marc d'aquesta actuació de millora de la mobilitat de Lloret, el govern va presentar, fa pocs dies, un projecte per gestionar el trànsit des d'un centre de control de la policia local que inclou càmeres en els carrers de Lloret, lectors de matrícules, panells digitals informatius i, fins i tot, un radar.