“Els murs contenen la memòria del passat”
El realitzador francès va gastar les provisions de kleenex de l'última edició del Festival de Cinema de Sant Sebastià amb la seva pel·lícula La clau de la Sarah, que va tancar el certamen i que ara s'estrena.
És possible trobar nous punts de vista sobre un tema tan abordat pel cinema com el nazisme?
En el cas de La clau de la Sarah, expliquem un moment de la història de França que la gent coneix molt poc, i em va semblar molt interessant desenvolupar-lo. Em va atraure la possibilitat de mostrar les conseqüències que els fets històrics tenen en les generacions futures.
La casa de la protagonista esdevé un personatge més de la història.
Tatiana De Rosnay, l'autora de la novel·la original, està obsessionada per la memòria de les parets, dels llocs, i he volgut mantenir això. Un dels temes del film és com la memòria sobreviu dins dels murs, i fa que els vius convisquin amb els morts. L'apartament on transcorre l'acció és una mena de casa encantada; una família hi ha viscut feliç fins que és arrencada d'allà; setanta anys més tard, una periodista s'adona del que aquell pis representa per a la seva família, però també per a la història de França.
Els personatges del film no són d'una peça; evolucionen al llarg del metratge.
Vull mostrar que els límits entre ser un heroi i ser un fill de puta sovint són dèbils. D'altra banda, hi ha personatges en la pel·lícula que inicialment no volen afrontar la veritat, però després s'adonen que s'ha de fer precisament això per continuar avançant en la vida.
La periodista que interpreta K
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 29-12-2010, Pàgina 36
- El Punt. Barcelona 29-12-2010, Pàgina 36
- El Punt. Camp de Tarragona 29-12-2010, Pàgina 36
- El Punt. Comarques Gironines 31-12-2010, Pàgina 48
- El Punt. Penedès 29-12-2010, Pàgina 36
- El Punt. Maresme 29-12-2010, Pàgina 36
- El Punt. Vallès Occidental 29-12-2010, Pàgina 36
- Avui 29-12-2010, Pàgina 30