Seixanta queixes de pacients per la tisorada al Trueta
Les denúncies tenen a veure sobretot amb l'ajornament de les dates d'operacions i també de visites
En les últimes tres setmanes, els representants sindicals, que van posar en marxa un servei de recollida de queixes per les retallades, han aplegat una seixantena de denúncies de pacients. Les queixes han estat trameses a la direcció de l'hospital, que les ha reenviat a la unitat d'atenció a l'usuari (UAU) del Trueta. I els casos més greus ja s'han començat a atendre i a resoldre. “Tenim la satisfacció que l'oficina funciona”, ha manifestat la presidenta de la junta de personal del Trueta, Maria Àngels Rodríguez, de CCOO.
Les queixes més freqüents que formulen els usuaris són per l'ajornament d'una operació o d'una visita que ja estava programada. Pel que fa als retards en les operacions, Rodríguez argumenta que l'allargament de la llista d'espera acaba generant més despesa perquè sovint s'han de tornar a fer les proves del preoperatori i en força casos s'allarga una situació de baixa laboral. També hi ha alguns casos, els més greus, en què l'endarreriment de la intervenció agreuja la patologia o provoca malalties associades. L'oficina és oberta els matins de 10 a 12 hores, de dilluns a divendres. I en aquests moments la porten CCOO, CATAC i SAE.
LA DATA
LA FRASE
El Güell reduirà activitat
Dins de l'àmbit de primària de l'ICS, amb vista a l'estiu, el centre d'especialitat Güell de Girona deixarà de prestar, a les tardes, el servei de rehabilitació i també de radiologia, cosa que incrementarà la llista d'espera en aquests dos serveis, segons han advertit fonts de CCOO. Pel que fa als reforços d'estiu als ambulatoris, fonts del Departament de Salut han indicat que seguiran la mateixa línia que l'any passat, sense concretar, però, cap xifra. L'estiu passat, Salut va reforçar els CAP d'una vintena de municipis turístics amb 200 professionals.