Canals

Quin goig que fa

Els SUV de dimensions compactes s'han posat de moda. Per això l'Opel Mokka ha nascut en un bon moment i es pot permetre grans expectatives

Quan durant els quatre mesos previs a l'arribada d'un nou cotxe se'n formalitzen a Europa més de 40.000 comandes, això significa que el model en qüestió neix amb bona estrella. Doncs bé, aquests són els antecedents que Opel declara del Mokka, un SUV de mides compactes i aspecte que el fa entrar d'allò més bé per la vista, factor molt important a l'hora de prendre decisions. Amb poc més de 4 metres de llargada, és evident que el Mokka respon d'allò més bé a l'examen d'agilitat urbana. I els reforços en la suspensió i la possibilitat de disposar de tracció total –amb repartiment electrònic de la força des de les rodes davanteres fins a arribar a un 50% a cada eix, segons les condicions– i sistemes d'ajuda en arrencades en pujada i de control de descens, l'autoritza a fer incursions fora de l'asfalt.

L'Opel Mokka permet triar entre els motors de gasolina 1.6 atmosfèric i 1.4 sobrealimentat, ambdós amb sistema Start/Stop. El primer configura la versió d'accés a la gamma i com a tal només està disponible amb canvi manual de cinc marxes i tracció davantera. En canvi, l'1.4 va associat a un canvi manual de sis marxes –més endavant es podrà triar amb transmissió automàtica– i a la tracció total. El propulsor que presta més diversitat és l'1,7 turbodièsel –el més baix en consum i emissions i, per descomptat, el que serà més demanat–, amb canvi manual o automàtic de sis marxes i tracció davantera o integral.

Sense restriccions.

Opel aplica en el Mokka els sistemes d'ajuda a la conducció i seguretat que fins fa poc haurien estat impensables en un cotxe d'aquesta categoria. En tenim una bona mostra amb el programa electrònic d'estabilitat, el control de tracció que actua com si fos un autoblocant i el sistema d'il·luminació adaptativa AFL+, basat en la tercera generació de llums duals de xenó i amb diverses funcions. I dins l'equipament disponible també hi ha el sistema de càmera frontal Opel Eye, amb alerta de col·lisió frontal, reconeixement de senyals de trànsit –millorat i més exhaustiu– i advertència de canvi involuntari de carril.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6 Eco Flex. 1.598 cc. 115 CV i 155 Nm. Consum mitjà: 6,5 l/100 km. CO2: 153 g/km. 1.4 Turbo. 1.364 cc. 140 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km. MOTOR DE GASOIL: 1.7 CDTI. 1.686 cc. 130 CV i 300 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 120 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,278/1,777/1,658 m. PREU: De 18.120 euros (1.6 4x2 Expression) a 26.420 euros (1.7 CDTI 4x4 Excellence). WEB: www.opel.es. El consum i les emissions del motor 1.7 CDTI són amb canvi manual i tracció davantera.

A plena càrrega

Amb la banqueta posterior plegada, la capacitat del maleter de l'Opel Mokka passa de 356 a 1.372 litres. A més, aquest model pot equipar la segona generació del sistema FlexFix per al transport de bicicletes. Un adaptador de fixació permet carregar-ne tres (fins a un pes total de 60 quilos). Un dels avantatges d'aquest sistema és que es pot inclinar i permet obrir la porta posterior mantenint les bicicletes fixades al seu lloc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.