Opinió
La bicicleta també significa progrés
Ja queda poc més d'una setmana perquè se celebri a Lleida el tercer congrés català de la bicicleta. Un cop més veurem l'alcalde de torn juntament amb altres autoritats municipals, autonòmiques i estatals, fent-se l'oportuna foto a la inauguració i la cloenda, i parlant de les bondats d'aquest mode de transport que també fa ciutat i ajuda a fer salut, estalviant, i molt, en entorns urbans on al cotxe se li ha donat massa importància i ha portat al deteriorament ambiental a què les poblacions urbanes estan sotmeses. Però després els diners se'n van cap a la indústria de les quatre rodes: més subvencions per als plans que incentiven l'adquisició de cotxes, infraestructures vàries… i per la bicicleta, poc més que quatre duros i, això sí, molta fressa i poca endreça. El resultat: una estafa.
El dèficit d'infraestructures existeix de veritat: per a la bicicleta, està clar. Els mitjans de comunicació tornen a estar al costat dels lobbys i poders de sempre relacionats amb la indústria de l'automoció. I els missatges de l'augment de vendes de cotxes ens recorden a la gran majoria que només és possible sortir d'aquesta crisi canviant radicalment de model i no continuant com fins ara. Tot i així, cal reconèixer que s'està avançant. Apa, i a la gran majoria ara toca un cop més omplir el dipòsit del cotxe d'or negre cada cop més car. I per vies verdes… la millor via verda és aquella via de tren que no es tanca (tramvies inclosos). Recorden l'any 1985? Només cal dir les coses pel seu nom.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.