Economia

Marfranc es reorganitza i fa lloc a Inditex a Platja d'Aro

Han abandonat el local on a finals de febrer obrirà una nova franquícia de Massimo Dutti, però estrenen un ‘outlet' a l'espai on hi havia Mango

Mantenen tres botigues i la superfície comercial

L'eix comercial de l'avinguda s'Agaró, a Platja d'Aro, travessa temps de canvis. A pocs dies del tancament definitiu dels Magatzems Vall, que donaran pas d'aquí a un any a una macrobotiga del grup Mango, Marfranc tot just acaba de reorganitzar la seva presència a l'avinguda. El grup gironí ha alliberat el local que fins fa pocs mesos operaven al costat de la discoteca Hits Box, dos espais que el grup Inditex està reformant contra rellotge per poder-hi obrir entre finals de febrer i principis de març una franquícia de la marca Massimo Dutti.

El gerent de Marfranc, Salvador Giraut, explica que per al grup l'operació no ha implicat perdre superfície comercial, ja que n'han incrementat en les altres dues botigues que ja funcionaven i han reconvertit el local fins ara franquiciat de Mango –el més pròxim a l'edifici de l'Ajuntament– en un nou outlet que ja està plenament en marxa.

A més d'aquesta nova botiga, el grup aposta per una oferta diferenciada entre la botiga especialitzada en moda femenina, adreçada a un segment de públic amb poder adquisitiu mitjà i alt, amb el gran local de més de 1.800 metres quadrats més centrat en moda urbana i articles per a un públic més juvenil, i que aplega diferents marques, tipologies d'articles –roba, abrics, calçats i perfumeria– i una gran terrassa amb servei de restauració a la planta alta. “És un concepte de botiga diferenciador en l'eix comercial, inspirat en un model de comerç emergent a Nova York”, destaca Giraut.

Dinamitzar el nucli

El dinamisme de l'eix de botigues de l'avinguda s'Agaró ha resistit l'embat dels set anys de crisi econòmica. Tot i el persistent ball de negocis i activitats, gairebé tots els espais comercials de l'anomenada popularment com a “milla d'or” es mantenen, però la davallada comercial s'ha deixat notar en els darrers anys en els carrers transversals, paral·lels i algunes galeries del municipi. L'associació d'empresaris, que també encapçala Giraut, està mirant d'articular un pla per fomentar la implantació de comerços de petit format que complementin l'oferta principal i es pugui beneficiar del pol d'atracció de les grans marques. Giraut, però,
explica que també depèn de la implicació del consistori i, evidentment, dels particulars. Una de les opcions que l'empresari veu més viables és apostar per l'artesania, l'especialització i el tracte personalitzat.

LA DATA

01.03.15
és la data prevista
perquè el nou establiment de Massimo Dutti (Inditex) estigui operatiu a l'avinguda de s'Agaró
3
locals
manté el grup gironí actius al nucli comercial, després d'haver estrenat un ‘outlet' a l'antic espai de Mango
1.800
metres quadrats
té la botiga més gran de Marfranc a Platja d'Aro, amb roba multimarca i una terrassa
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]