Comunicació

Netflix perd un terç del seu valor a la borsa després d’anunciar una pèrdua de subscriptors

Poc abans del tancament de la sessió a Wall Street, les accions del gegant de l’‘streaming’ han caigut un 36%

La plataforma ha perdut 200.000 abonats entre gener i març, la primera retallada en una dècada

La plataforma de vídeo sota demanda Netflix s’ha desplomat aquest dimecres més d’un 36% a una hora del tancament de la borsa de Wall Street, després d’anunciar ahir uns resultats trimestrals per sota dels previstos i de revelar que ha perdut subscriptors per primera vegada en una dècada.

Mitja hora després de l’inici de la sessió, les accions del gegant d’streaming que cotitzen a l’índex Nasdaq, al costat de les grans tecnològiques, han caigut uns 125,26 dòlars i s’han situat en els 223,35 dòlars per títol.

Diverses entitats financeres han rebaixat avui la valoració de la companyia davant la sorprenent pèrdua de 200.000 abonats entre gener i març de 2022, la seva primera retallada en més d’una dècada i una xifra que contrasta amb les expectatives de l’empresa de sumar 2,5 milions de subscriptors més, una caiguda que els executius de Netflix han atribuït a l’increment de la competència entre les diferents plataformes.

L’empresa, que té 221,64 milions de subscriptors a tot el món, ha anticipat que en el següent trimestre perdrà 2 milions més d’abonats.

La firma ha reportat uns beneficis lleugerament inferiors als del primer trimestre de l’any anterior, de 1.597 milions de dòlars, i ha apuntat a factors com la inflació, els efectes econòmics de la guerra d’Ucraïna i la paralització de rodatges pel coronavirus.

També assenyalen com a un problema que gairebé la meitat dels seus 221,64 milions d’abonats comparteixen comptes amb altres llars. És per això que estudia oferir un model de subscripció amb anuncis a un preu més barat.

Els resultats de la plataforma es van enlairar durant els confinaments per la pandèmia de Covid però ara les seves perspectives s’“ennuvolen” amb la tornada a la normalitat.

El daltabaix de Netflix a la borsa ha arrossegat a altres companyies digitals d’entreteniment basades en subscripcions que presentaran els seus resultats trimestrals els propers dies, com Paramount (-6,6%), Warner Bros Discovery (-6%), Disney (-4,09%), Roku (-3,55%), Amazon (-2,33%) o Spotify (-8%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El CAC mostra el perill de la publicitat als menors

Barcelona
Carles Pérez
Conductor del programa de ràdio El Mati i la mare que el va parir

“La ràdio és un mitjà més transparent que la televisió”

Barcelona

Uns ‘Crims’ que són patrimoni nacional

Barcelona

Sanchis i Gordillo deixen de dirigir TV3 i Catalunya Ràdio

barcelona

Netflix perd un terç del seu valor a la borsa després d’anunciar una pèrdua de subscriptors

Nova York (EUA)
L’Última Hora, 16 d’abril

L’Última Hora, 16 d’abril

barcelona
L’Última Hora, 15 d’abril

L’Última Hora, 15 d’abril

girona

Independentistes impulsen una ILP per tancar TV3

barcelona

Les Illes s’implicaran en el projecte Aina perquè les màquines parlin català

barcelona