Música

Bessons ‘power’

Els Gemelos Cortés, els dos nens blanencs sorgits de ‘La Voz Kids’, estrenen ‘single’ i confirmen el fenomen

Hi ha alguns precedents de bessons en el món de la música popular espanyola: els murcians Los Gemelos del Sur; Los Gemelos que acompanyaven María Dolores Pradera i, més recentment, els Gemeliers, però ara mateix els bessons que triomfen a les xarxes són els Gemelos Cortés: es diuen Antonio i Paco, tenen 10 anys –els van fer el 20 de maig–, són de Blanes i, a part de cantar de manera molt coordinada –com també responen a algunes preguntes a l’uníson–, ja han compost algunes cançons, com ara Cinco hermanos , inspirada en la seva família: a casa són cinc germans, entre els 11 i els 3 anys, i tots –més els pares, els tiets, els cosins i tota la colla– van participar en el videoclip de la cançó, gravat a sa Palomera de Blanes. Els Cortés es van donar a conèixer en la tercera edició del concurs televisiu de petits talents La Voz Kids: tenien 6 anys quan van fer el càsting i van celebrar els 7 durant la gravació del programa, en el qual van arribar a les semifinals.

Miami, Londres, el món

El 2017 van publicar el seu primer disc, Tenemos derecho a soñar (Universal), que van promocionar en platós televisius de Miami –on van ser rebuts per Don Miami, cèlebre presentador del món comunicatiu hispà–, Los Angeles i Londres, on van actuar en el programa Little Big Shots , especialitzat en petits intèrprets d’arreu del món. “Vam estar un mes fora de casa i trobàvem a faltar la família i el col·legi”, expliquen Antonio i Paco, i el seu pare hi afegeix tot seguit que durant les seves sortides internacionals sempre els va acompanyar un professor particular, amb el qual feien quatre hores diàries de classe. Quan van tornar, ells mateixos van decidir que era el moment de parar una mica per recuperar la normalitat. Ara que han acabat quart amb bones notes –sobretot en “mates, plàstica, educació física, música i anglès”–, els Cortés tornen a la seva altra activitat: després d’haver publicat un nou single, Que levante la mano , produït per Maki, han estrenat canal a Youtube, tenen nou compte a Facebook i reben missatges de fans d’arreu del món. Amb el suport de la promotora d’espectacles gironina White & Bright , estan començant a omplir l’agenda d’actuacions: acaben d’actuar a Lorca (Múrcia) i ja tenen concerts previstos per a la tardor, a Sevilla i Girona, on cantaran el 15 de novembre a Platea en un concert benèfic. Al setembre també estrenaran un nou single, La vida es bella, una altra composició seva, en trio amb Maki.

Sempre entre el flamenc, la rumba, els ritmes llatins i el pop –parlant de gustos musicals, citen Camarón, José Mercé, Miguel Poveda i Demarco Flamenco, però també el reggaeton–, els bessons tenen clar que, de grans, volen ser “actors i cantants, com Joselito”. De fet, ja han conegut en persona el Pequeño Ruiseñor, exemple clàssic de nen prodigi amb traumàtica entrada en l’edat adulta. “Ell estava sol, però els meus fills tenen tot el suport de la família”, remarca el pare dels bessons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]