Arts escèniques

Crítica

dansa

Culminació

Una ovació emocionada, que agermanava els espectadors i volia fer-ho amb els intèrprets, va esclatar llargament després de la representació de Highlands, l’espectacle amb el qual Mal Pelo culmina el seu procés creatiu a propòsit de Bach. Aquesta ovació era una resposta a la bellesa (tan poètica com esquerpa) desplegada a l’escenari, però hi ressonava l’agraïment per totes les experiències viscudes des que, el 2004, María Muñoz va començar a ballar en solitari El clavecí ben temperat. Més tard van arribar On Goldberg Variations/ Variations i, incorporant-hi músics i cantants, Inventions, de la qual Highlands és una continuïtat com a cloenda d’una tetralogia esplendorosa.

Vuit ballarins (quatre homes i quatre dones dins de la fluïdesa de gènere), un quartet de corda i quatre cantants, als quals es podrien afegir els quatre compositors (els també barrocs Purcell i Händel i els contemporanis Kurtág i Part) que dialoguen amb Bach. Setze intèrprets convertits en “pelegrins” a la recerca d’un lloc salvatge on “estar-hi bé”. Una recerca que, amb els ballarins movent-se plegats en diverses direccions, pot semblar compartida, però que s’individualitza apareixent les tensions, la violència, l’animal que, duent-lo a l’esquena, tant ens fa esclaus com lliures, a la manera del cavall en imatges que Mal Pelo ja “havia vist” en un espectacle inspirat per textos de John Berger, la veu del qual també es fa present a Highlands junt amb la d’Erri de Luca i Nick Cave. Mal Pelo té una gran capacitat de nodrir-se i de fer variacions dins la repetició amb la qual, obrint-se a tantes complicitats creatives, se singularitza la companyia impulsada per Pep Ramis i María Muñoz. Ells actuen com a mestres de cerimònies d’una obra d’art total.

Highlands
Mal Pelo
Teatre Municipal de Girona, 15 d’octubre. Temporada Alta


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA