Cultura

Mirador

El primer milió sumant excepcionalitats

El Temporada Alta ha fet molt poc soroll amb l’espectador (molt probablement, espectadora) un milió. És una xifra rodona que ajuda a vendre titulars. Però és que el festival de tardor de Catalunya (i possiblement d’Europa per la suma de complicitats internacionals al cartell) es mou per altres latituds. El director, Salvador Sunyer, continua encaparrat a fer que els escolars coneguin, des de l’aula, el treball dels artistes. La col·laboració entre escoles de Girona i Salt i el festival és remarcable.

No ha estat un gran any de descobertes, però (tot i que consten 43 estrenes de 106 títols). Perquè l’excepcionalitat de la pandèmia ha provocat que moltes obres hagin arribat estrenades. Des del 1997, en què 11 de les 18 obres presentades al cartell eren estrenes, ha estat una de les marques del Temporada Alta. El festival ha donat l’opció d’internacionalitzar-se a Paula Farreny ( Tour ), Glòria Ribera ( Parné ), Marina Baixas ( Fulla blanca ) o Juana Dolores ( Miss univers ). En dansa, s’han sumat a l’aventura d’Habitació 111 ( La honte ), un col·lectiu de ballarins que trien coreògraf per destapar formes de moviment. I han reiterat complicitats d’una fornada que ja signa peces per a amplis públics com Jordi Oriol ( La mala dicció ), Ponten Pie ( Bajau ), Animal Religion ( Fenomen ), La Danesa ( El nedador del mar secret ), o La Calòrica ( Feísima enfermedad... i Arbres, vodka... ) i La Veronal ( Sonoma ). Un dels grans trumfos és el treball de direccions internacionals amb intèrprets de casa. Aquest any ha arribat el de Calderón ( Història d’un senglar... ) i sobretot el de Korsumovas ( L’oncle Vània ). El mèrit del festival Temporada Alta no és sumar un milió d’entrades venudes; és fer-ho durant 30 edicions amb noms desconeguts per a l’audiència mitjana. La confiança és cega. I això demostra molt treball (i ambició) de dècades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SEBASTIÀ PORTELL
President de l'AELC, impulsa un seminari sobre autores tealtrals del segle XX

“Avui, ens interessen les autores teatrals del XX”

BARCELONA

Un crim d’estat

Canes

Los Enemigos: Rock sense bestieses

BARCELONA

Andorra recupera el Festival de Jazz d’Escaldes

BARCELONA

Eduardo Niebla, al Festival de Guitarra de Girona

girona

Un congrés pels mil anys de Sant Pere de Rodes

barcelona

Les obres seleccionades dels Premis d’Arquitectura de Girona, en nou ciutats

girona
L. Planes d’Hostoles

Guardó Cors Clavé per a la coral Retorn Planenc

Aventures intrèpides al Sónar

BARCELONA