cultura

Un fals culpable

Àlex Brendemühl, Nora Navas i Emma Vilarasau protagonitzaran el nou film de Pere Vilà Barceló, ‘L'artèria invisible', que es rodarà al setembre a Girona

Es basa en l'adaptació lliure la novel·la de Joaquim Vidal i Josep Valls, ‘El peatge'

El sol fet de rodar una pel·lícula en aquests temps que corren és notícia. I més encara si es fa en català, sense rebre cap mena de subvenció i impulsada més enllà de l'àrea influent que exerceix la capital. “Calen actes de coratge i aquest ho és”, certifica Pere Vilà Barceló, amb referència a l'anunciat rodatge de la seva quarta pel·lícula, L'artèria invisible. Ho diu amb coneixement de causa, després d'anys lluitant des de les trinxeres per tirar endavant projectes audiovisuals que cada cop reben més reconeixement internacional, com és el cas del seu darrer film estrenat, La lapidation de Saint Étienne (premiada a Karlovy Vary)i La fossa, produïda a través de micromecenatge, que es presentarà en el proper festival de Sevilla.

I és que el grau de satisfacció no pot ser menor atès que a més de disposar d'una història potent –basada en la novel·la de Joaquim Vidal i Josep Valls El peatge–, el cent per cent del finançament per tirar-la endavant –al voltant dels 150.000 euros, a càrrec majoritàriament de Televisió de Girona, DDM visual i Manium Produccions–, sobretot perquè tot plegat no hauria estat possible sense la complicitat de l'equip tècnic i artístic, al qual s'hi han implicat un reguitzell d'intèrprets de primera fila. En els papers principals hi destacaran els reputats Àlex Brendemühl i Nora Navas (Goya a la millor interpretació femenina per Pa negre), i el repartiment es completarà amb la presència de dos dels populars protagonistes de Polseres vermelles, Àlex Monner i Joana Vilapuig; Francesc Garrido i Emma Vilarasau, actriu fetitxe del cineasta gironí. El rodatge està previst que comenci a mitjan setembre a la ciutat de Girona i a alguns pobles de la rodalia.

‘Thriller' intimista

L'argument de L'artèria invisible se centra, a grans trets, en la falsa acusació d'abusos sexuals que pateix un polític amb problemes matrimonials i com aquest incident l'aboca a una espiral de difamacions públiques. Una història marcada pel rerefons de la crisi actual, que si bé parteix d'un component propi del thriller de suspens, aquest derivarà al terreny del drama intimista en el qual tan bé es mou el director de Pas a nivell. “Tot allò que pugui ho explicaré amb silencis. Vull aprofundir en el fons de les persones i reflectir fins a quin límit pot arribar la condició humana en situacions extremes”, remarca Vilà, que expressa la voluntat que el film pugui plantar cara als festivals i, és clar, a les sales de cinema, on li caldrà, com bé sap, encara més “coratge”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

Joan Enric Barceló presenta a casa el seu debut literari

Vidreres
Cinema

El Truffaut convida a sushi per celebrar els 3 mesos de ‘Perfect days’

Girona
cultura

El Museu d’Història de Barcelona busca director amb un procés de selecció que aixeca recels

barcelona
guardó

Antonina Canyelles, premi Jaume Fuster

Barcelona
Cinema

Blanes estrena un festival de cine que reconeix la trajectòria de Mònica Randall

Blanes
Llibres

Òmnium impulsa una recollida de llibres per renovar el fons de les biblioteques

Barcelona

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà