Cinema

Crítica

cinema

Devastador desig

D’on surt el desig? Com la seva coguionista, l’escriptora Christine Angot, Claire Denis ho considera un misteri que, en tot cas, aborda a través de com se sent i es manifesta en els cossos. De fet, bona part del cinema de la directora francesa és una exploració dels cos com una matèria que desitja. Fuego (Avec amour et acharnement) comença amb uns cossos que es busquen i s’abracen mentre es banyen al mar. Una sensació de felicitat fa que a la vegada es senti la fragilitat d’aquest estat.

Els cossos banyant-se són els de Sara (Juliette Binoche, sempre arriscant-se en l’expressió de les emocions) i Jean (Vincent Lindon), que formen una parella amb una relació aparentment sòlida i joiosament carnal. Acabades les vacances, tornant a París, ella reprèn la seva feina en un programa radiofònic amb contingut social (un dels seus entrevistats és l’ex-futbolista Lilian Thuram, activista en contra del racisme) mentre que ell, un ex-ugador de rugbi, intenta ocupar un temps buit: un negoci tèrbol va dur-lo a la presó i no té feina. S’introdueix alguna cosa inquietant, que s’aguditza amb la complicada relació de Jean amb el seu fill, que viu amb l’àvia paterna. Però l’infern encara ha d’arribar i ho fa amb la reaparició sobtada de François (Grégoire Colin) a les vides de la seva examant Sara i del seu amic Jean. Tot el desig per François es revifa en Sara, que se’n va separar perquè era una relació tòxica.

François sembla un fantasma del passat que retorna a la vida de Sara i Jean perquè potser ells mateixos ho desitjaven sense voler. Quan el desig es fa realitat pot ser devastador (posa en perill) i més si és malaltís. Intervenint-hi l’engany, la parella es trenca esquinçant-se interiorment cadascun dels personatges, comprès l’inquietant François. L’amor desapareix i, com anuncia el títol original, arriba una fúria implacable. Denis aborda el drama amb la manera de filmar que la caracteritza: acostant-se a la pell dels actors per deixar entreveure l’interior dels personatges, i crea moments estremidors. Abans es dispersa en la subtrama amb el fill problemàtic de Jean i la seva àvia, que, això sí, ens fa present la gran Bulle Ogier.

Fuego
Directora: Claire Denis


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

patrimoni

Manresa restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé

Manresa
Música

L’Embassa’t atrau 7.600 persones, una xifra rècord pel festival

Sabadell

Identificat el patrimoni natural i arquitectònic a protegir

Polinyà
CINEMA

Audiard enlluerna Canes amb un musical ‘queer’

CANES
CAIGUDA LLIURE

Dins el fangar del monstre Miquel Barceló

La història que vol connectar

Sant Pol de Mar
EQUIPAMENTS

Més de 110.000 persones participen en la Nit dels Museus

barcelona
Crítica

Manolo García, entre globus i exabruptes

‘Pájaros’ i ‘El fred que crema’ s’imposen al primer festival de cinema

blanes