Cultura

Assaigs de cultura

Comunicació

La televisió ara, tant la pública com la privada, té la mirada posada en un futur imminent, en un horitzó que s'acosta de manera constant i inevitable: la desaparició de les emissions analògiques i la posada en marxa, definitivament, de les emissions en televisió digital terrestre (TDT).

Des de fa uns mesos i fins a la primavera de l'any vinent, poc del que s'esdevingui estarà desvinculat del canvi de tecnologia de difusió del senyal televisiu, que ja du ara prop d'una cinquantena de canals als televisors que estan preparats per rebre la TDT.

És en aquest context de superpoblació que cada emissora mira de posar a punt els seus canals, de dur-los al punt de sortida amb els músculs preparats per a la cursa, tot i que ara els refrenen amb les regnes de la posada a punt, siguin canals futbolístics -MediaPro ja trepitja fort amb el seu Gol TV-, siguin canals infantils -Antena 3 TV i Televisió de Catalunya fa temps que tenen cura de la canalla en els seus canals específics a la TDT-, siguin canals culturals.

És com a embrió del futur canal cultural de la televisió pública catalana a la TDT que cal interpretar l'estrena d'aquest vespre al 33.

Amb l'actualitat com a referència, TVC activa la proposta Ànima, que té com a fesomies visibles la de Toni Puntí -que ja tocava el tema quan intervenia al generalment enyorat informatiu nocturn La nit al dia- i la de Bibiana Ballbè, que s'ha foguejat com a conductora del recentement desarticulat Silenci?.

Ànima, que compta amb la participació de Sara Loscos, Jofre Font i Júlia Bertran com a reporters, es presenta amb un format partit que, de dilluns a divendres, fa un primer quart d'hora -de les 21.45 a les 22.00- i , de dilluns a dijous, un segon tram, ara de mitja hora, a partir de les onze de la nit.

Segons TVC, "la primera franja està dedicada a l'actualitat cultural del dia i la segona inclou entrevistes, reportatges, actuacions i connexions en directe".

La finalitat última és, segons els responsables d'Ànima, dur a la pantalla "el que passa al país en temes culturals i descobrir-ne les novetats; fer d'aparador de la indústria cultural del país i fer també d'aparador dels talents emergents".

Televisió de Catalunya, però, no és l'única a posar fil a l'agulla. També una empresa pública amb voluntat de supervivència, Televisió Espanyola, treballa, per la seva banda, en el canal Cultural.es, que entrarà en fase de proves el mes vinent i que, segons el president de RTVE, "estarà dedicat en exclusiva a difondre i impulsar la cultura espanyola".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.