L'Alt Penedès reclama més formació i innovació per frenar la pèrdua de competitivitat

La comarca centrarà els esforços del tercer pla estratègic per sortir de la crisi

«En els darrers anys no s'ha fet cap parc tecnològic al territori. A Vilafranca hi ha un hospital potent, però per estudiar un grau mitjà d'infermeria cal anar fora de la comarca. L'Alt Penedès potencia l'enoturisme, tot i que per formar-se en la matèria cal anar a Tarragona.» Aquests són alguns dels exemples que va donar ahir l'alcalde de Vilafranca, i alhora president de la Fundació Pro Penedès, Pere Regull, per justificar l'inici del tercer pla estratègic que es preveu tenir sobre la taula a final d'any.

Regull va apuntar que el pla, tot i que només serà un element orientatiu, ha de servir per marcar l'estratègia de la comarca per afrontar de forma conjunta la crisi econòmica i ajudar el Penedès a «estar al mapa». L'alcalde explicava que l'obertura de l'eix diagonal, el futur aeroport d'Igualada, la nova línia ferroviària orbital i la millora de diverses infraestructures viàries era motiu de reflexió per aprofitar els actius, perquè «el Penedès té potencial i possibilitats», i criticava el model de promoció econòmica que ha fet Vilafranca, la capital de comarca, en els darrers anys, «que només s'ha dedicat a fer pisos i a la microempresa i això no fa ciutat». L'alcalde ho deia al final de la jornada de debat que es va fer al castell de Castellet, i on es van aplegar agents econòmics i socials per debatre les febleses i potencialitats d'aquest territori.

Durant la jornada, els diferents agents van fer autocrítica assegurant que l'Alt Penedès ha estat els anys de bonança econòmica «perdent pistonada», que hi ha hagut massa construcció, que hi ha un dèficit de formació professional i universitari, de projectes d'innovació i que el territori necessita gestionar més bé el paisatge per explotar l'enoturisme. Les proclames i autocrítiques serviran a partir d'ara a la comissió d'experts que s'ha creat per anar desenvolupant el pla que s'espera tenir acabat a final d'any. El president de la Unió Vinícola del Penedès, Joan Gil, va ser ahir un dels més crítics quan va assegurar que, a més de marcar les estratègies, a la comarca li cal lluitar contra els interessos polítics i va posar, com a exemple, «les dificultats que ara hi ha per posar darrera de la marca Costa de Barcelona el nom de Penedès».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona