Economia

economia

Collboni planteja treure alguna terminal per frenar el nombre de creueristes

Assegura que, del 2018 al 2013 la xifra de persones que arriben en creuer ha augmentat en 1 milió de persones i adverteix que la ciutat té un límit

L’Ajuntament de Barcelona vol posar fre d’una vegada per totes a l’augment imparable del nombre de creueristes que arriben al Port de Barcelona cada any. Segons ha explicat avui l’alcalde, Jaume Collboni, és hora de restringir el creixement d’aquest sector turístic: “La nostra ciutat, com moltes altres ciutats turístiques vol defensar la indústria turística però també ha de limitar els efectes negatius que comporta la massificació turística”, ha dit l’alcalde que ha recordat que, des del conveni signat amb el Port de Barcelona, l’any 2018, quan arribaven 2,6 milions de creueristes, s’ha passat als 3,6 milions de turistes de creuer, xifra que implica un 8% de creixement anual. A més, un 1,6% d’aquests visitants són per fer escala, mentre que l’Ajuntament vol potenciar el turisme de port base que suposa estades de més dies i de qualitat, i un ús “més raonable” de la ciutat.

“Barcelona té un límit i nosaltres posarem aquest límit”, ha dit Collboni, que ha posat l’exemple de ports com els de Venècia o Amsterdam que ja limiten el número de vaixells turístics que hi atraquen. “El turisme dona feina a molta gent, però volem que tingui qualitat i no tanta quantitat”, ha afegit. “No podem mirar a una altra banda”, ha reconegut, davant les queixes veïnals i de certs sectors socials per la massificació turística.

Actualment a Barcelona hi ha cinc terminals en funcionament, una en construcció i una setena adjudicada, i aquest 2024 s’espera un nou increment dels creueristes. Barcelona és el primer port europeu i el quart del món en nombre de creueristes. Collboni, que no descarta tancar alguna terminal en un futur, defensa la necessitat de diversificar el turisme i fins i tot la indústria lligada al Port, que vol que promogui l’anomenada ‘economia blava’. En aquest sentit, ha dit que parlarà amb Generalitat i govern espanyol, indústria turística, sectors socials i veïnals i l’Autoritat Portuària per diversificar l’economia i “limitar i reduir el número de creueristes”.

Per la seva part, la tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, que porta les negociacions amb el Port juntament amb el tinent d’alcaldia Jordi Valls, ha dit que no hi ha una data concreta per signar un nou conveni, però el Port ha “entomat” la proposta i se n’ha començat a parlar. El conveni del 2018, segons ella, ha donat els seus fruits en general, però “no ha tingut un efecte coherent en el número de creueristes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El turisme toca sostre el 2024

Barcelona
José Antonio Donaire
Professor de la Universitat de Girona (UdG)

“Un client d’un hotel de cinc estrelles gasta quatre cops més aigua que el d’una”

Barcelona
Jordi Clos
President de Turisme de Barcelona i del Gremi d’Hotels de Barcelona (GHB)

“Volem millorar el turisme que tenim”

Barcelona
ECONOMIA

El turisme de negocis i convencions, en el punt de mira del Maresme

Santa Susanna
ECONOMIA

Atraure turisme de bicicleta, objectiu del Vallès Oriental

Granollers
uNIÓ eUROPEA

La CE anuncia aranzels de fins al 38,1% als cotxes elèctrics xinesos

Barcelona
ECONOMIA

Calella fraccionarà en dos anys la pujada del 80% de la taxa de les terrasses

Calella

Sony obrirà a Barcelona un centre de desenvolupament d’IA

Barcelona

Lloret i Palafrugell, entre les ciutats catalanes amb les pensions més baixes

LLORET DE MAR / PALAFRUGELL