Economia

comerç

‘Ceràmica de la Bisbal', una marca personalitzada

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà presenta als productors i venedors de ceràmica la marca amb distintiu d'origen protegit de la UE

Comença una campanya de promoció del projecte

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà ha presentat aquesta setmana a productors i venedors de ceràmica el projecte de marca Ceràmica de la Bisbal, un distintiu d'origen protegit en l'àmbit de la Unió Europea que permetrà individualitzar, personalitzar i reconèixer els productes de ceràmica elaborats a la Bisbal i als pobles de la seva àrea d'influència. La presentació als empresaris és un pas més d'aquest projecte, que es remunta al 2010 i que té com a objectiu principal revalorar els productes autòctons i distingir-los de la resta. Això estarà regulat per un consell regulador integrat per l'alcalde i el regidor de Promoció de la Ciutat, Òscar Aparicio i Xavier Dilmé, respectivament, i els tècnics de l'àrea, Daniel Sabater i Xavier Rocas, i els representants dels sectors productiu i comercial Jordi Trayter i Laura Matas, respectivament.

Una vintena de productors i una quinzena de comerciants van assistir dimarts a la presentació de la marca, i el regidor de Promoció els va encoratjar a “anar agafats de la mà i treballar conjuntament” en un projecte que “convé a productors, venedors i també a la ciutat, ja que la ceràmica continua sent un element diferenciador”, va dir Dilmé.

Per difondre la marca, l'Ajuntament de la Bisbal desenvoluparà durant tot aquest any una campanya de promoció i difusió, finançada en un 70% pel fons del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Immigració. La campanya anirà a càrrec de Plural Comunicació, està actualment en fase prèvia d'estudi i començarà el mes d'abril, amb un pressupost una mica superior als 17.000 euros.

LA DATA

02.06.10
L'Ajuntament
obté la llicència per al distintiu d'origen protegit en l'àmbit de la Unió Europea de la marca.

LA FRASE

La marca ha de ser un valor afegit, un distintiu de qualitat que oferim al consumidor
Xavier Dilmé
regidor de promoció econòmica de la bisbal d'empordà

Amb logotip propi

L'adhesió dels empresaris al projecte, impulsat conjuntament pel consistori, l'Associació d'Empresaris Artesans Ceramistes de la Bisbal i Comarca i l'Associació de Comerciants de l'Aigüeta, representa que els productes hauran de ser distribuïts al mercat amb el logotip associat a la marca, que també serà a l'etiquetatge i l'embalatge. Així, s'hauran de marcar tant els productes de ceràmica artística i decorativa, com els de terrissa, rajoleria, material de bòbila i revestiments i paviments. Els comerços, per la seva part, hauran de comunicar al consumidor quins són aquests productes amb marca d'origen a través d'una identificació dels articles en els establiments.

Els productes de ceràmica que podran formar part del projecte podran estar elaborats no només a la Bisbal d'Empordà, sinó també en els municipis de la seva àrea d'influència, com ara Cruïlles, Monells, Sant Sadurní de l'Heura, Corçà, Forallac, la Pera, Rupià, Foixà, Ultramort, Serra de Daró, Gualta, Fontanilles, Ullastret, Parlavà, Palau-sator, Pals i Torrent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
comerç

Els oficis no troben relleu entre els joves

Barcelona
economia

Biocultura Barcelona arriba al Sant Jordi amb la trenta edició

Barcelona

Sor Lucía Caram i el cantautor Sergi Carbonell, premis Climent Guitart

LLORET de mar
ECONOMIA

Oshkosh compra l’empresa manresana AUSA, de vehicles industrials

MANRESA

Conveni entre la Unió d’empresaris d’hostaleria Costa Brava i Caixabank

GIRONA
Unió europea

La CE demana explicacions a X per haver reduït els moderadors de continguts

barcelona
economia

El PIB català creix un 2,6% al primer trimestre

barcelona

Barcelona, entre les deu ciutats més resilients del món

barcelona
economia

El govern espanyol i els sindicats acorden la reforma del subsidi d’atur sense el suport de la patronal

barcelona