Economia

comerç

‘Ceràmica de la Bisbal', una marca personalitzada

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà presenta als productors i venedors de ceràmica la marca amb distintiu d'origen protegit de la UE

Comença una campanya de promoció del projecte

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà ha presentat aquesta setmana a productors i venedors de ceràmica el projecte de marca Ceràmica de la Bisbal, un distintiu d'origen protegit en l'àmbit de la Unió Europea que permetrà individualitzar, personalitzar i reconèixer els productes de ceràmica elaborats a la Bisbal i als pobles de la seva àrea d'influència. La presentació als empresaris és un pas més d'aquest projecte, que es remunta al 2010 i que té com a objectiu principal revalorar els productes autòctons i distingir-los de la resta. Això estarà regulat per un consell regulador integrat per l'alcalde i el regidor de Promoció de la Ciutat, Òscar Aparicio i Xavier Dilmé, respectivament, i els tècnics de l'àrea, Daniel Sabater i Xavier Rocas, i els representants dels sectors productiu i comercial Jordi Trayter i Laura Matas, respectivament.

Una vintena de productors i una quinzena de comerciants van assistir dimarts a la presentació de la marca, i el regidor de Promoció els va encoratjar a “anar agafats de la mà i treballar conjuntament” en un projecte que “convé a productors, venedors i també a la ciutat, ja que la ceràmica continua sent un element diferenciador”, va dir Dilmé.

Per difondre la marca, l'Ajuntament de la Bisbal desenvoluparà durant tot aquest any una campanya de promoció i difusió, finançada en un 70% pel fons del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Immigració. La campanya anirà a càrrec de Plural Comunicació, està actualment en fase prèvia d'estudi i començarà el mes d'abril, amb un pressupost una mica superior als 17.000 euros.

LA DATA

02.06.10
L'Ajuntament
obté la llicència per al distintiu d'origen protegit en l'àmbit de la Unió Europea de la marca.

LA FRASE

La marca ha de ser un valor afegit, un distintiu de qualitat que oferim al consumidor
Xavier Dilmé
regidor de promoció econòmica de la bisbal d'empordà

Amb logotip propi

L'adhesió dels empresaris al projecte, impulsat conjuntament pel consistori, l'Associació d'Empresaris Artesans Ceramistes de la Bisbal i Comarca i l'Associació de Comerciants de l'Aigüeta, representa que els productes hauran de ser distribuïts al mercat amb el logotip associat a la marca, que també serà a l'etiquetatge i l'embalatge. Així, s'hauran de marcar tant els productes de ceràmica artística i decorativa, com els de terrissa, rajoleria, material de bòbila i revestiments i paviments. Els comerços, per la seva part, hauran de comunicar al consumidor quins són aquests productes amb marca d'origen a través d'una identificació dels articles en els establiments.

Els productes de ceràmica que podran formar part del projecte podran estar elaborats no només a la Bisbal d'Empordà, sinó també en els municipis de la seva àrea d'influència, com ara Cruïlles, Monells, Sant Sadurní de l'Heura, Corçà, Forallac, la Pera, Rupià, Foixà, Ultramort, Serra de Daró, Gualta, Fontanilles, Ullastret, Parlavà, Palau-sator, Pals i Torrent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA