Economia

Catalunya recupera el 88% de turisme internacional previ a la Covid

Catalunya ha recuperat entre el gener i l’agost passats el 88% del turisme internacional que tenia abans de la pandèmia. La despesa, però, va baixar un 31,6%, mentre que les pernoctacions, un 22,8%. Són dades analitzades en el marc de les Jornades Professionals de Mercats Emissors, que se celebren aquest dilluns i dimarts a Barcelona amb l’assistència d’unes 300 persones.

Segons els experts, l’alentiment de la despesa internacional aquest any està lligat al context actual i al tancament de mercats internacionals, com els de Japó, Rússia i la Xina, que solen generar una despesa més elevada.

En la inauguració de l’acte, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha insistit que cal “repensar” el tipus de turisme i, per això, la Generalitat promou el Compromís Nacional per un Turisme Responsable, que es plasmarà en l’àmbit normatiu i en els plans estratègics i de màrqueting turístic de Catalunya.

Torrent creu que 2023 serà “clau” per definir quin pes ha de tenir el turisme i quin tipus de turisme es busca.

En la jornada, hi participen els directors de les dotze oficines de promoció turística de l’Agència Catalana de Turisme, que té oficines a Madrid, Brussel·les, Frankfurt, París, Milà, Hèlsinki, Londres, Moscou, Singapur, Pequín, Nova York i Sao Paulo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]