El lector escriu

La felicitat no es compra

La compra desmesurada de regals infantils simbolitza una realitat descoratjadora: la “inoculació” del virus consumista als nostres nens. La munió d’obsequis que els fem al llarg de l’any, de forma més o menys ininterrompuda, estan fent perdre l’essència lúdica del joc per convertir-lo en un valor de recanvi ostentós en què bàsicament només interessa l’amuntegament frenètic de les joguines més noves, cares, llampants i sofisticades del mercat. Malauradament, però, oblidem que el més pedagògic per a la quitxalla no és la tinença acaparadora d’una possessió material que actuï com una mainadera, sinó estimular didàcticament (dins les seves possibilitats) la independència de criteri, l’esperit crític i la iniciativa creativa. Però el model conductual que els transmetem, fonamentat en el materialisme i en l’embadocament o addicció a les noves tecnologies, no sembla la millor manera d’educar els homes i dones del futur. Perquè si realment volem formar joves lliures, primer hem de forjar adults... responsables.

Badalona (Barcelonès)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.