‘Ciutat morta' (resposta a Carles Ribera)
Escric en nom de l'ACAT (Acció dels Cristians per l'Abolició de la Tortura) donat que és un cas que coneixem bé. La nostra entitat va escriure al Sr. Clos pels greus maltractaments dels dos agents de la Guàrdia Urbana als tres sud-americans del film. Com a ACAT vàrem col·laborar amb la Sra. Huidobro a partir del 4 de febrer del 2006.
Les evidències del film citat són clares. O és que potser no van existir els següents fets?: crits de posar-se el casc per protegir-se dels objectes que queien del terrat, neteja rapidíssima de tots els objectes que van caure, rebuig per part de la jutgessa d'instrucció de tots els arguments de la defensa, únicament es va tenir en compte l'argumentació dels dos agents de la Guàrdia Urbana... I me'n deixo molts.
I en el segon judici, part d'aquesta història, un altre jutge, va rebutjar el muntatge dels dos agents anteriors i els va condemnar per tortures terribles al Sr. Jardine, ciutadà de Trinitat i Tobago, descrites en el sumari.
No crec, per tant, que el documental Ciutat morta sigui exemple de biaix ni de sensacionalisme ni de pena de documental, com vostè afirma. Els fets exposats són clars i van existir. L'altra part no hi va voler participar.
Riells i Viabrea (Selva)