Opinió

la GALERIA

DE barcelona

Autobusos

Finalment, no hi ha hagut vaga de metro ni d'autobús. Com se sap, els treballadors dels autobusos, una volta els del metro van acceptar la generosa proposta de l'Ajuntament de Barcelona, no han tingut altre remei que desconvocar la vaga. Si tenim en compte que als de l'autobús no els agrada l'oferta municipal, més tard o més d'hora –quan la conjuntura els sigui més propícia–, la vaga es farà present. Quina alternativa? Aprofitant la conjuntura privatitzadora que recorre el món gràcies a la crisi econòmica, per què no privatitzar TMB? No seria la primera ciutat del món, ni l'última, en què el transport públic és privat. El transport privat, funciona millor o pitjor que el públic? Depèn. Hi ha ciutats en què funciona millor i d'altres en què ho fa pitjor. El que vull dir és que res no està escrit a l'avançada. Amb la privatització de TMB, l'Ajuntament de Barcelona ingressaria recursos i, amb tota seguretat, la ciutat i el ciutadà patirien menys vagues de les que pateixen. O és que potser els treballadors de l'empresa privada –que saben que poden perdre la feina si la companyia va malament– fan tantes vagues com els de la pública? La qüestió és si avui hi ha algun inversor disposat a comprar –quin preu?– un negoci que, de moment, no sembla rendible. Abans de privatitzar, caldria fer un estudi de viabilitat i obrar en conseqüència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.