Política

Un faristol recorda l’atemptat a la sala Scala de Barcelona l’any 1978

L’Ajuntament recorda les quatre víctimes mortals amb una placa que rememora l’atac, considerat un crim d’Estat

Un faristol al xamfrà entre el carrer Consell de Cent i el passeig de Sant Joan recorda des d’aquest dimecres les quatre víctimes mortals de l’atemptat a la sala de festes Scala el 15 de gener del 1978. Es tracta d’un nou indret de memòria que s’ha inaugurat coincidint amb el 45è aniversari de l’atemptat. El regidor de Memòria Democràtica de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Rabassa, i el regidor de Drets de Ciutadania, Marc Serra, han participat en l’acte de descoberta del faristol i han assenyalat l’indret com un lloc de memòria. Bernabé Bravo, Ramón Egea, Juan Manuel López i Diego Montoro, tots quatre operaris, van morir quan eren fent tasques de manteniment a l’interior de la sala. Van quedar en l’oblit institucional durant vint anys.

Els fets van tenir lloc després d’una manifestació contra els pactes de la Moncloa, quan un grup de joves àcrates de diverses filiacions van llançar còctels molotov a l’entrada de la popular sala, causant un gran incendi i la mort dels quatre operaris, que es va qualificar d’accident laboral.

L’Ajuntament recorda que si bé es va “criminalitzar l’anarcosindicalisme” i l’anomenat Cas Scala es va tancar en fals amb diversos interrogants sense aclarir, posteriorment, el periodisme d’investigació va demostrar que es tractava d’un crim d’Estat. Un confident policial sota les ordres dels comissaris franquistes va instigar i preparar l’atemptat.

Així, el consistori denuncia que els familiars dels treballadors morts van patir una doble victimització, ja que van quedar en l’oblit institucional durant vint anys, fins que al 1998 van ser reconeguts com a víctimes del terrorisme, sense que el cas es reobrís mai en seu judicial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]