Política

La sentència de Borràs es fa pública aquest dijous

El TSJC comunicarà la resolució del cas de la presidenta suspesa del Parlament per suposades irregularitats quan era directora a la Institució de les Lletres Catalanes

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) farà pública aquest dijous al migdia la sentència pel cas de presumpta prevaricació i falsedat documental a la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) contra la presidenta del Parlament suspesa, Laura Borràs, i dos acusats més, segons informa l’ACN. La fiscalia demana per a Borràs 6 anys de presó, 21 d’inhabilitació i una multa de 144.000 euros per suposadament haver manipulat 18 contractes per poder-los adjudicar directe o indirectament a dit a un conegut seu, Isaías Herrero. Els fets van passar entre el 2013 i el 2017. Isaías Herrero i Andreu Pujol, l’altre acusat, van arribar a un pacte amb la fiscalia per rebaixar la pena a canvi d’incriminar Laura Borràs.

Herrero s’enfrontava a una petició dos anys de presó i 6 d’inhabilitació, mentre que Andreu Pujol feia front a un any de presó i tres d’inhabilitació.

Un cop se sàpiga la sentència, caldrà decidir si es relleva o no Borràs com a presidenta del Parlament i si el càrrec recau en ERC, ja que la designació per part de Junts formava part del pacte de govern entre els dos partits, que va decaure un cop es va trencar el govern de coalició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Serret detalla a França l’estratègia d’impuls de la macroregió mediterrània

barcelona

ERC es llença a un debat intern que el 23-J estroncarà

barcelona
TORDERA

Megias (Junts), la primera alcaldessa, amb el suport del PSC i Més Tordera

Tordera
GIRONA

Hermetisme en les negociacions entre Guanyem i Junts a Girona

girona
Alemanya
Tensions polítiques

Les set plagues d’Els Verds alemanys

Berlín
la crònica

Un “jugador problemàtic”

ABDELWAHAB EL-AFFENDI
PRESIDENT I RECTOR DEL DOHA INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES I EXPERT EN POLÍTICA SUDANESA

“L’exèrcit guanyarà al Sudan més d’hora que tard”

BARCELONA
REUS

ERC s’afegeix al PSC i a Ara i faran alcaldessa Sandra Guaita a Reus

REUS
Olot

La CUP no es vol repartir l’alcaldia amb els socialistes a Olot

Olot