Política

Budó agafarà el relleu de Soler al capdavant de l’ACM

L’exconsellera de Presidència i ara alcaldessa de la Garriga prendrà possessió del càrrec en una assemblea de Lloret de Mar

L’alcaldessa de la Garriga i exconsellera de Presidència i portaveu del govern, Meritxell Budó, rellevarà Lluís Soler a la presidència de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM), ha informat l’entitat en un comunicat. El relleu es farà efectiu el proper divendres 15 de setembre a la XXVI Assemblea de l’entitat, que se celebrarà al Palau de Congressos Costa Brava de Lloret de Mar.

Així, si els associats ho certifiquen, Budó serà la nova presidenta de la principal entitat municipalista de Catalunya, controlada històricament per l’espai que ara representa JxCat.

Budó va ser consellera de Presidència durant el Govern de Quim Torra i propera al secretari general de Junts, Jordi Turull, Budó va ocupar la secretaria d’Atenció Sanitària i Participació a la conselleria de Salut aquesta legislatura, que va abandonar després de la sortida de JxCat de l’executiu, de la qual no era partidària.

El govern municipal de la Garriga que encapçala Budó està format pels vuit regidors de JxCat i dos del PSC, un pacte que li permet governar amb majoria absoluta el municipi del qual ja va ser alcaldessa entre el 2007 i el 2008 i després entre el 2011 i el 2019, quan va deixar el càrrec per ser consellera de Presidència i portaveu del Govern.

Budó rellevarà a l’entitat municipalista Lluís Soler, actual alcalde de Deltebre i que també va concórrer sota el paraigua de JxCat a les últimes eleccions municipals malgrat estar alineat originalment amb el PDeCAT.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Stoltenberg assegura que Ucraïna està “més a prop que mai” de l’OTAN i es compromet mantenir el suport de l’aliança

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel s’oposa en l’ONU frontalment a un alto el foc permanent a Gaza

barcelona
estat francès

El ministre de Justícia francès queda absolt en el cas de conflicte d’interessos

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna prepara una despesa rècord per a afrontar un hivern de combats defensius

barcelona
conflicte bèl·lic al Pròxim orient

L’exèrcit israelià mata dos nens a Cisjordània

barcelona

El PSC cuita ara al nou ministre pel conveni de la B-40

BARCELONA

Retret dels comuns al govern per incomplir els comptes del 2023

BARCELONA

Puigdemont adverteix el PSOE que podrien votar amb el PP “si no hi ha prou avenços”

Barcelona
POLÍTICA

Pere Saló, escollit president de l’agrupació local de Junts a Girona

GIRONA