Política

CiU rebutja “el xarop del PP” o “el placebo del PSC”

Xuclà alerta de les polítiques antiautonòmiques dels populars en el govern de l'Estat

Els nacionalistes fan una crida al vot útil “per defensar Catalunya”

El cap de llista de CiU per Girona, Jordi Xuclà, va voler deixar clar ahir que per la federació nacionalista “els mals de Catalunya no els resol el xarop del PP ni el placebo ensucrat dels socialistes”. En aquest punt, la federació nacionalista fa una crida als votants perquè els ciutadans facin confiança a CiU, ja que segon Xuclà “els problemes de Catalunya els resol la gent que va a l'arrel dels mals i pren decisions valentes i aquesta opció és CiU.

El cap de llista de CiU alerta que si els catalans alimenten amb el seu vot socialistes i populars s'enviarà un missatge que “ja ens està bé com aquests dos partits utilitzen Catalunya com a moneda de canvi”. Xuclà, a més, va advertir que la majoria absoluta que es prediu als sondejos del PP “suposarà l'empatx del PP i les seves polítiques antiautonòmiques. Respecte als socialistes, CiU els veu “tan enfonsats que no són vot útil per frenar res” i reiteren la necessitat de la federació nacionalista de sortir reforçada de la contesa electoral per defensar per sobre de tot els interessos de Catalunya”. Xuclà també va subratllar que “uns milers de vots d'ERC poden obrir la porta a dos diputats del PP” i, per això, va demanar el sufragi dels vots republicans.

Suport del món municipal gironí

Una cinquantena d'alcaldes i regidors de CiU de les comarques gironines van expressar el suport explícit a la candidatura de la federació nacionalista que a la demarcació encapçala Jordi Xuclà. Entre els participants a la trobada hi destacava la presència de l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont; així com l'alcalde de Salt i president de la Diputació, Jaume Torramadé; l'alcalde de Bescanó i vicepresident de la Diputació, Xavier Soy; l'alcalde de Roses, Carles Pàramo, i una nodrida representació dels regidors de CiU a la capital gironina. Aquesta representació va rebre el suport del candidat de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, i de l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
estat espanyol

El líder de la Gürtel, Francisco Correa, obté el tercer grau penitenciari

barcelona

Un detingut i cops de porra en una protesta antimonàrquica a Girona

GIRONA

La destrucció de la presa Kakhovka inunda una trentena de municipis

Barcelona
ERC decidirà els caps de llista de les generals, dimarts a La Mercè
ELECCIONS GENERALS

ERC decidirà els caps de llista de les generals, dimarts a La Mercè

GIRONA

Interior vol canviar la normativa per poder actuar a les ‘rave’

BARCELONA

BComú renuncia a presentar més recursos per revisar l’escrutini

barcelona
unió europea

La CE obre un expedient a Polònia per la llei per investigar la influència russa en anteriors governs

barcelona

Aragonès avala Erra i insta Junts a “refer confiances”

MARSELLA
guerra ucraïna

La justícia europea confirma les sancions contra un oligarca bielorús

barcelona