Política

Porten al Parlament les raons dels opositors al macroparc eòlic marí

La plataforma Stop al Macroparc Eòlic Marí de la Costa Brava Nord s’ha reunit amb la comissió d’Acció Climàtica, presidida per Dani Cornellà (CUP)

La plataforma Stop al Macroparc Eòlic Marí de la Costa Brava Nord s’ha reunit al Parlament amb la comissió d’Acció Climàtica i ha fet entrega de diferents documents als grups parlamentaris que en formen part i que han estat presents a la reunió (Junts per Catalunya, ERC, la CUP, En Comú Podem i Socialistes i Units per Avançar). Entre aquests documents hi havia els escrits que l’entitat ha presentat fins ara als processos oberts en relació amb el projecte. Es tracta de les consideracions a les consultes prèvies obertes pel Ministeri per a la Transició Ecològica i al Reial decret pel qual s’aproven els plans d’ordenació marítima (POEM). També es van entregar a la comissió d’Acció Climàtica les 15 mocions que fins ara s’han aprovat en ajuntaments gironins per donar suport a la plataforma.

El president de la comissió, el diputat de la CUP per Girona, Dani Cornellà, ha preparat una proposta de resolució per donar suport a la plataforma i contra el macroparc, que ara haurà de ser signada pels grups parlamentaris. Cornellà també ha proposat la creació d’una o dues comissions monogràfiques sobre energies renovables, a les quals hauria d’assistir com a convidada la plataforma opositora al parc eòlic marí proposat. Els membres de la plataforma van explicar durant la trobada l’àmplia oposició al projecte i també van explicar que estaven disposats a arribar on fes falta.

L’entitat va informar també que en aquests moments està preparant les al·legacions al document d’avaluació ambiental estratègica del POEM i va insistir que està disposada a arribar als tribunals.

LA XIFRA

15
mocions.
Fins ara s’han aprovat aquest nombre de mocions als ajuntaments de l’Empordà.

LA DATA

29.07.21
La reunió.
Els opositors al parc eòlic marí van anar al Parlament la setmana passada.

Empòrium 21, una proposta de l’Alt Empordà

També es va donar a conèixer Empòrium 21, la proposta es treballa des de l’Alt Empordà, per fer front als reptes del canvi climàtic. Permetria sortir de la situació de bloqueig actual que aplica el model distribuït i participatiu de transició plantejat en el Pacte Nacional de Transició Energètica i també en els plans locals de Roses i Figueres. Aquest projecte podria resoldre les necessitats actuals i futures en matèria de generació d’energia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

tensió bèl·lica al caucas

Milers de persones de l’Alt Karabakh fugen en massa a Armènia

barcelona

El nou curs arrenca amb 66 iniciatives legislatives en tràmit

Barcelona

Sánchez veu en l’acord de les llengües un trampolí cap a la seva investidura

conflicte bèl·Lic a l’est d’europa

Hongria no donarà suport a Kíiv fins que no restableixi els “antics drets de la minoria hongaresa”

barcelona

L’oposició en ple demana la dimissió de l’alcalde de Palamós

PALAMÓS
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia llança una nova onada massiva de drons i míssils contra els ports d’Odessa

barcelona

El TC tomba el recurs de Vox contra la designació dels senadors del Parlament

BARCELONA

Suspès el judici per les agressions de 28 ultres a la Diada del País Valencià del 2017

VALÈNCIA

La UdG denuncia al jutjat la infiltració policial

GIRONA