Societat

aeroports

El Prat guanya quasi cinc milions de passatgers

44 milions de persones van enlairar-se o aterrar l'any passat a l'aeroport barceloní

Reus va créixer del 16%

L'aeroport del Prat continua creixent sense aturador. El desembre passat es va saldar amb un trànsit de tres milions de passatgers, els quals sumats als de la resta del 2016 representen la xifra rècord de 44,1 milions de persones que durant un any han aterrat o s'han enlairat de les seves pistes. La xifra implica un creixement de l'11% en relació al 2015 i en termes absoluts un augment de quasi cinc milions de passatgers.

Les dades de tot el 2016 difoses ahir per Aena es completen amb les 307.864 operacions d'avions que va tenir el Prat, amb un creixement del 6,6%. L'aeroport de Barcelona és el segon de l'Estat espanyol, només superat pel de Barajas, que durant l'any passat va registrar el pas de 50,4 milions de passatgers.

Les dades d'Aena també confirmen la tendència de pèrdua de passatgers que arrossega l'aeroport de Girona en els últims anys. L'any passat van passar per les instal·lacions de Vilobí d'Onyar poc més d'1,7 milions de passatgers, amb un descens del 6,2%. Tot i això aconsegueix atenuar un descens que el 2014 va ser del 21% i el 2015 de quasi el 18%.

A l'altre costat de la moneda hi ha l'aeroport de Reus, que sí que ha aconseguit invertir la dinàmica negativa dels últims anys. L'any passat hi van passar 817.000 persones, fet que significa créixer del 16% en relació al 2015 i l'acosta a la xifra d'usuaris del 2014, quan va arribar a 850.000.

El creixement de passatgers del Prat s'explica per la cada cop més important activitat de les companyies de baix cost, sobretot Vueling, Ryanair i Easyjet, així com el constant degoteig de grans companyies que fan vols transoceànics i que inclouen Barcelona en les seves rutes.

Aquest increment de passatgers ha desfermat en els últims temps el debat sobre el risc de saturació del principal aeroport de Catalunya. El pla director preveu que en l'horitzó del 2025 s'arribi a un límit de 55 milions, per tant encara hi ha marge per créixer, sobretot si es té present que la terminal olímpica, la T1, treballa per sota de la seva capacitat. Ara bé, per assumir més trànsit i més passatge les companyies haurien de modificar hàbits i acceptar volar en hores menys comercials, com per exemple a la nit.

Actualment, l'aeroport de Barcelona funciona amb només dues de les tres pistes a causa de les obres de manteniment que es fan a la pista principal, que es va tancar dimarts passat per dur-hi a terme les feines d'asfaltatge. El tall s'allargarà fins al 5 de febrer.

LES XIFRES

4.414
persones
van passar l'any passat per l'aeroport de Sabadell, 10,9% més que durant el 2015.
95
passatgers
van passar l'any passat per l'aeroport d'Osca, el menys utilitzat de tots els que pertanyen a Aena.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

política municipal

Banyoles invertirà més de 2 milions d’euros en diferents actuacions

BANYOLES
FIGUERES

Càritas celebra 50 anys a la ciutat

FIGUERES
societat

Catalunya registra el dia més plujós des del setembre de l’any passat

barcelona
medi ambient

Reus intensifica les sancions per no llançar bé les escombraries

REUS
meteorologia

Més de 350 avisos per la pluja des de diumenge al vespre

BARCELONA
estats units

Almenys quatre morts per múltiples tornados a Oklahoma

barcelona
Societat

Mor Carles Busquets, reconegut fotògraf reusenc i expropietari de Niepce

societat

S’ensorra una part de l’edifici de l’Escola de Vela a causa del temporal

platja d’aro
llengua

Voluntariat per la llengua ha creat més de 178.000 parelles lingüístiques

barcelona