ensenyament
Incertesa per l'emplaçament del nou institut de Badalona
Les classes hauran de començar al setembre en espais de l'escola Lola Anglada
El centre s'havia d'instal·lar a l'antic edifici escolar, que primer s'haurà de rehabilitar i que no té prou espai
Quan falten pocs dies per a l'inici de la preinscripció escolar pel curs vinent, les famílies dels barris de Casagemes, Canyadó i Manresà de Badalona encara no tenen detalls sobre el nou centre de secundària que es va anunciar que s'obriria el setembre vinent a la zona. És per això que la Plataforma pro Institut Lola Anglada (PILA), que aplega comunitat educativa i entitats de la zona, ha reclamat una trobada amb tots els grups municipals perquè l'informin. De moment, després d'una conversa amb representants d'Ensenyament de la Generalitat, saben que el curs començarà al setembre en espais que haurà de cedir l'escola Lola Anglada, situada al parc de Ca l'Arnús. Aquest centre és a pocs metres de l'antic edifici del mateix col·legi, que s'havia de rehabilitar per emplaçar-hi el centre de secundària.
El Departament d'Ensenyament va anunciar a final de l'any passat la intenció d'obrir l'institut a l'antiga escola, que hauria de començar a funcionar el setembre vinent amb dues línies de primer d'ESO. Des de l'Ajuntament, la regidora de Badalona Educadora, Laia Sabater, celebra la decisió de la Generalitat de crear un nou institut de secundària i reclama que la situació de provisionalitat del nou centre “duri tan poc com sigui possible”. “Mantenim converses amb la Generalitat i per nosaltres la millor opció és l'antic edifici del Lola Anglada”, afirma Sabater, tot i que reconeix que caldrà aixecar un altre edifici annex per encabir totes les instal·lacions del centre. “Hi ha espai per fer-ho”, assegura.
L'exregidor d'Ensenyament del PP en l'anterior mandat, Juan Fernández, acusa el govern de “precipitar-se” a l'hora de fer l'anunci de la creació del nou centre i els fa responsables de la situació d'indefinició. “Instem l'alcaldessa a prendre mesures”, reclama Fernández.
LES FRASES
Edifici catalogat que es deteriora
L'edifici de l'antiga escola Lola Anglada de Badalona està tancat des del gener del 2014 i en tot aquest temps no s'hi ha fet cap intervenció de manteniment. Quan el centre encara estava en funcionament ja es va haver de tancar la planta superior per un despreniment del cel ras i, segons denunciava ahir el regidor del PP Juan Fernández, l'edifici té deficiències a la teulada que poden haver agreujat encara més el seu deteriorament mentre ha estat tancat.
Els veïns consideren prioritari que l'edifici es rehabiliti i que mantingui els seus usos docents. Pedro Jesús Fernández, membre de la junta de l'associació de veïns de Canyadó i integrant de la PILA, manté que cal garantir que l'edifici, que data de principis dels anys trenta i està catalogat com a bé cultural d'interès local, no acabi desapareixent. “No ens podem permetre perdre més patrimoni i més quan es tracta d'un edifici de propietat municipal que fa falta per poder tenir un institut al barri.” Fernández recorda que es tracta d'una zona de Badalona en creixement on no hi ha cap institut públic i hi ha necessitat de places de secundària, un fet que s'accentuarà encara més en els propers anys.