Infraestructures

Un tramvia cada 10 minuts de la Imperial al barri Gaudí

L'estudi informatiu del sistema tramviari del Camp proposa al concessionari que creï tres grans línies i una llançadora fins a l'aeroport

El trajecte més llarg entre Reus i Tarragona duraria 32 minuts

L'estudi informatiu per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona, que el govern va treure a informació pública el 29 de juliol, no tan sols posa sobre la taula una nova xarxa de 42 quilòmetres i 30 estacions que connectaria tot l'àmbit central del Camp, sinó que incorpora una proposta d'explotació comercial que dividiria la xarxa en quatre línies. O més ben dit n'hi haurà tres (T-1 de Cambrils a Tarragona, T-2 de Cambrils a Reus i T-3 de Tarragona a Reus), a més d'una quarta a tall de llançadora, la T-4, entre la futura estació central del corredor mediterrani, al sud de l'aeroport de Reus, i la terminal aeroportuària (vegeu gràfic). El primer esbós (vegeu fitxa a sota) també fixa la freqüència (entre tres i sis expedicions l'hora), la velocitat comercial (entre 29 i 49 km/h), la durada estimada (entre 5 i 46 minuts) i el nombre de combois previstos per a cada línia –en total es proposa que n'hi hagi 25 per donar servei a tot el sistema–. El trajecte entre el barri Gaudí de Reus i la plaça Imperial Tarraco de Tarragona duraria així 32 minuts, i hi hauria un tren cada 10 minuts. El més llarg seria entre Cambrils i Tarragona. Amb tot, tal com va aclarir en la presentació el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, la decisió final sobre l'organització la tindrà el concessionari que guanyi el concurs per explotar la xarxa.

La proposta, a més, ressalta el paper de les futures estacions d'intercanvi modal, que seran nus de comunicació amb altres mitjans de transport. Així, s'endevinen cinc parades amb un pes més destacat: Cambrils Nord (terminal, vora la futura estació del corredor mediterrani, on pararien trens regionals i de llarga distància), Vila-seca Estació (vora l'estació, on es bifurcarien la T-1 i la T-2, i s'aturarien regionals i rodalies), Reus Estació (al costat de la del passeig Mata, on arribarien rodalies, regionals i, a llarg termini, potser també el TAV), Estació Central (on arribarien trens de llarga distància i d'alta velocitat) i Imperial Tarraco, on la connectivitat es faria amb els busos, igual que la parada del Mercat del Carrilet connectaria amb l'estació de busos de Reus.

T-1: Cambrils Nord - Imperial Tarraco

Freqüència cada hora

4 expedicions per sentit

Temps

46 minuts

Longitud

23,6 km

Velocitat comercial

29 km/h

Número d'unitats

7

T-2: Cambrils Nord - Reus / S. Família

Freqüència cada hora

4 expedicions per sentit

Temps

40 minuts

Longitud

21,8 km

Velocitat comercial

30 km/h

Número d'unitats

6

T-3: Imp. Tarraco - Reus / S. Família

Freqüència cada hora

6 expedicions per sentit

Temps

32 minuts

Longitud

18,1 km

Velocitat comercial

33 km/h

Número d'unitats

7

T-4: Estació Central - Aeroport

Freqüència cada hora

3 expedicions per sentit

Temps

5 minuts

Longitud

4,1 km

Velocitat comercial

49 km/h

Número d'unitats

1



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
PATRIMONI

Quart disposa de la rectoria de Sta. Margarida fins a l'any 2047

QUART

Fomentar el benestar emocional a través de l’escriptura

olot
Meteorologia

El pla Inuncat es manté en prealerta

Barcelona

Es vol fomentar l’ús del català en el sector de la bicicleta

girona
societat

Nova protesta dels funcionaris de presons a Brians

Sant Esteve Sesrovires

Mifas ajuda els afectats per un accident de trànsit a ser autònoms

GIRONA

Vint anys al servei de les famílies més vulnerables

Badalona
societat

Dignitat a les Vies presenta les seves queixes a Renfe

barcelona
Societat

Només troben llar per a un dels 45 usuaris de l’alberg que han tancat a Badalona

Badalona