Infraestructures i serveis

Bicitranscat, la ruta que enllaçarà Figueres i Perpinyà

Ha costat 4,6 milions d’euros i està pensada per combinar la bicicleta i el transport públic

Entrarà en funcionament al juny i pretén ser un incentiu per al turisme

La ruta transfronterera que enllaça Figueres amb Perpinyà a través de bicicleta i transport públic, Bicitranscat, es va presentar ahir. El projecte ha costat 4,6 milions d’euros, ha estat finançat amb fons europeus i està previst que entri en funcionament al juny.

La ruta passa per la costa i la idea és que sigui “una etapa més” de la Pirinexus que des del 2013 enllaça la Catalunya del Nord amb l’Alt Empordà a través de la Jonquera. Passa per Figueres, el Far d’Empordà, Vila-sacra, Castelló d’Empúries, Peralada, Roses, Palau-saverdera, Pau, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou. I per l’altra banda de la frontera, el recorregut continua des de Cervera de la Marenda, Banyuls, Cotlliure, Argelers, Canet de Rosselló fins a connectar amb l’àrea urbana de Perpinyà, on acaba.

Tot plegat ha obligat a fer diverses actuacions, com ara l’adequació de pas de bicicletes entre Figueres i Vilajuïga, la millora del traçat a la capital alt-empordanesa, un recorregut d’accés a Roses, el nou carril bici a Castelló d’Empúries, la senyalització del traçat o uns nous enllaços amb els Pirineus Orientals.

Des del Consorci de les Vies Verdes de Girona esperen que el projecte sigui un “referent” per tal de poder promoure hàbits saludables i destaquen la importància de “treballar conjuntament” entre les administracions d’un costat i altre de la frontera. El president de l’ens, Eduard Llorà, remarca que Bicitranscat pretén ser un incentiu per al turisme, però “el màxim beneficiat” és el ciutadà que viu al territori. “Els residents tindrem la possibilitat d’anar a la Catalunya Nord a través de noves rutes. El turisme és important, però els principals beneficiats són els residents d’aquests pobles”, diu.

En el mateix sentit s’ha expressat l’alcaldessa del Soler i vicepresidenta de la Comunitat Perpinyà Mediterrani, Armelle Revel-Fourcade, que ha agraït el “treball conjunt” dels diferents ajuntaments i la resta d’estaments públics que ha permès que la proposta tirés endavant. Revel-Fourcade explica que per al Soler és “molt important” i remarca que “és important per al turisme i la Catalunya Nord”. “És un espai per al visitant que té ganes de fer un turisme natural i fer de la bicicleta una possibilitat més”.

El projecte s’ha pagat amb fons europeus Poctefa i ha estat cofinançat entre fons Feder i el programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra. A més, hi han participat la Diputació de Girona, el Consell Departamental dels Pirineus Orientals, la Comunitat Urbana de Perpinyà Mediterrani, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i els ajuntaments que se’n beneficien.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Diputació de Barcelona assegura que el govern no cobrirà el cost real de P2

BARCELONA

La gestió forestal com a eina per reduir incendis

BARCELONA
SHEILA QUERALT
Lingüista forense

“Les estafes amoroses tenen un patró lingüístic comú”

Barcelona

Alerten del repunt de les agressions homòfobes

GIRONA

Reivindicant la transhumància

RIUDAURA

El sistema sanitari, de nou en alerta per l’onada de covid

Barcelona

El POUM de Figueres anirà al ple després d’aquest estiu

FIGUERES
SOCIETAT

La Sagrada Família inaugura una maqueta per a persones cegues

La fiscalia obre una investigació sobre la tragèdia de Melilla

GINEBRA