Infraestructures i serveis

Pluja intensa de promeses per a Figueres i el seu entorn

El secretari d’Infraestructures de l’Estat, Xavier Flores, anuncia el desdoblament de la variant de l’N-II, el nou enllaç de l’AP-7, un conveni per a la conversió de l’antiga N-II en un vial urbà i la licitació del projecte de variant ferroviària

El secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, va anunciar ahir a Figueres el desencallament de diversos projectes reivindicats per Figueres i el seu entorn lligats a la mobilitat urbana, interurbana i ferroviària de la zona. Dels diversos que va anunciar, possiblement el d’execució més imminent és la licitació per a aquest estiu del projecte constructiu que ha de permetre la variant ferroviària, que ha de portar la intermodalitat al voltant de l’estació del TGV –i, per tant, el trasllat de l’estació de tren convencional a Vilafant–, i com a conseqüència la retirada de l’actual estació i també dels passos a nivell i de les vies que trinxen actualment la trama urbana de la ciutat. El projecte inclourà un túnel de dos quilòmetres a tocar del castell de Sant Ferran i un traçat de 14 quilòmetres de via, que enllaçarà amb el traçat cap a Portbou. L’actuació podria vorejar els 150 milions d’euros.

Flores també va exposar ahir altres decisions. Va avançar, així mateix, que estan a punt de posar a licitació les obres de desdoblament del cinturó de ronda de l’N-II. Aquesta obra sortirà a licitació per uns 72 milions d’euros. Associada a aquesta actuació, l’Estat també preveu dues millores d’accés a aquesta via des de Pont de Molins (42 milions d’euros) i la connexió sud al Pont del Príncep (27 milions d’euros). En la llista de promeses exposades ahir pel secretari d’Infraestructures a la sala de plens de Figueres, hi havia també la redacció del projecte per fer una sortida oest de l’AP-7 i una variant a Vilafant per evitar el pas per l’N-260. Aquest enllaç suposarà una inversió d’uns 16,8 milions d’euros. La redacció del projecte també hauria de fer-se en els pròxims mesos.

En darrer lloc, el traspàs de l’antiga N-II –ara avinguda Salvador Dalí– a l’Ajuntament estarà precedida per la “humanització de la trama urbana” amb una inversió de l’Estat que, segons els càlculs fets pel consistori, hauria d’estar entre 8 i 9 milions.

Flores es va comprometre a signar un conveni amb la ciutat que es tanqui amb la cessió a la ciutat de l’actual N-II des de la rotonda de l’N-II a Pont de Molins fins a la rotonda de connexió al sud de la ciutat.

L’alcaldessa Agnès Lladó es va referir a “passar a l’acció, no tornar a la casella de sortida”. El vicealcalde Pere Casellas, per la seva banda, va subratllar que “aquest govern local ha tingut l’impuls polític necessari per poder interlocutar amb el govern d’Espanya”.

desdoblar la ronda

Els treballs es posaran a licitació cap a l’estiu

Flores va explicar que, amb el desdoblament de la ronda, es pretén “dotar-la de capacitat i de seguretat”. “Estem rematant els serrells per completar-ne la redacció i aprovació”, va afirmar. “Podrem posar-lo a licitació en els pròxims mesos, a l’estiu”, va manifestar. La connexió nord, a Pont de Molins (42 milions d’euros), té el projecte constructiu en “revisió tècnica”. La connexió sud, al Pont del Príncep, serà una realitat “a l’estiu” (27 milions).

l’accés AP 7

L’entrada Figueres Centre, un objectiu

Enllaç entre l’N-260 i l’autopista, a Vilafant. “Estem en procés d’adjudicar un projecte. Es treballa en la redacció aquest mateix any”, va manifestar Flores. “Modificarà hàbits de mobilitat”, va dir. Es calcula en uns 16,8 milions.

el vial urbà

Accepten adaptar-lo abans de fer el traspàs

“La titularitat és del ministeri, però ja són carrers”, admetia Flores referint-se a l’antiga N-II. “Farem un projecte d’humanització i llavors serà traspassat a l’Ajuntament”, va dir i va parlar de signar ara un conveni que obligui tothom.

la variant ferroviària

Totes les estacions a Vilafant i les vies, fora

“Ja es va fer un estudi el 2007. Es tracta de tirar endavant amb els projectes constructius de fer la estació intermodal amb la d’alta velocitat i completar la variant pel nord i tancar el cercle”, va exposar Flores. La reconnexió amb la via de Portbou es farà a través d’un túnel que volta pel nord el castell de Sant Ferran. Encarregarem aquest estiu la licitació del projecte constructiu, que ve avalat per l’informe del 2007.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.