Infraestructures i serveis

Vilafranca del Penedès

Adif i Ajuntament signen un acord per millorar la integració del tren a la ciutat

Adif, Adif Alta Velocitat (Adif AV) i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès han acordat noves actuacions per consolidar la integració del ferrocarril a la trama urbana. En el conveni signat per la presidenta d’Adif i Adif AV, María Luisa Domínguez, i l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, es detalla que es cobrirà un nou tram de vies convencionals i d’alta velocitat de 220 metres de longitud. Es tracta d’un tram situat entre la zona contigua al carrer Tossa de Mar i el pont de Moja. A més, s’instal·larà una llosa per cobrir el calaix ferroviari de la línia convencional a la zona de l’estació.

Aquesta actuació comprèn dues estructures integrades. Una és similar a la que ja existeix a la resta del calaix per a la nova zona coberta propera al passeig del Camp dels Rolls que permetrà connectar la plaça de l’Estació amb el carrer Comerç, el que inclourà un pas de vianants. La segona estructura consisteix en una de lleugera amb superfícies de vidre que permetrà l’entrada de llum natural a les andanes per cobrir la zona adjacent a l’edifici de l’estació de passatgers. El conveni preveu també instal·lar escales mecàniques per connectar el vestíbul amb les andanes i nous elements de seguretat i protecció, com ara sistemes d’evacuació, de ventilació i d’extinció d’incendis.

Aquests treballs estan pressupostats en 16,9 milions d’euros. Adif aportarà 12,5 milions, mentre que Adif AV sufragarà 3,6 milions de les obres i l’Ajuntament, 800.000 euros. Aquests diners s’aportaran al llarg de cinc exercicis. L’acord entre l’Ajuntament i l’administrador de la infraestructura recull també que Adif traurà a subhasta, dirigirà, supervisarà i aprovarà els corresponents contractes per redactar els projectes de construcció. També per dirigir i executar les obres, a excepció de la urbanització del carrer de Santa Fe del Penedès, que serà a càrrec de l’Ajuntament. Aquest assumirà la titularitat de les noves instal·lacions no lligades a l’explotació ferroviària i el seu manteniment i conservació.

El conveni preveu també la creació d’una comissió de seguiment i, paral·lelament, s’ha acordat liquidar econòmicament l’acord que es va subscriure el 2004 per soterrar les vies al pas per Vilafranca tot aprofitant la construcció de les d’alta velocitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona