Infraestructures i serveis

El govern local aprova l’eliminació del carril bici de l’avinguda Pineda

Una plataforma veïnal anuncia mobilitzacions per evitar tornar a la configuració inicial, el que costarà 251.000 euros

La junta de govern de Castelldefels va aprovar divendres, per la via d’urgència, el projecte per eliminar el carril bici de l’avinguda Pineda i tornar a la configuració inicial, amb els dos sentits per als vehicles de motor. El govern format pel PP i Som eliminarà així una reconversió escomesa pel govern anterior, encapçalat pel PSC, que va transformar un dels dos sentits de circulació rodada en un carril bici.

La reversió del carril bici entre l’avinguda Constitució i el passeig Pitort costarà 251.806 euros i ha generat un profund malestar entre partits de l’oposició i la plataforma veïnal Salvem l’Avinguda Pineda. Aquest col·lectiu ha organitzat una protesta coincidint amb el ple municipal, divendres, i amb el pas de la Volta ciclista per Castelldefels diumenge. La plataforma lamenta que l’aprovació s’ha fet amb opacitat , ja que no constava en l’ordre del dia, i sense que hagin arribat les respostes a les més de 40 al·legacions presentades per entitats i particulars. La junta de govern ha desestimat les al·legacions presentades durant el tràmit d’informació pública.

La reforma de l’avinguda ja va ser un punt polèmic durant el passat mandat per l’oposició del PP i també a la campanya electoral. Movem en Comú Podem, que formava part del govern que va projectar i executar la reforma de l’avinguda Pineda, ha assegurat avui que la decisió del govern s’ha fet “amb nocturnitat i traïdoria i d’esquena a la ciutadania”. Així ho diu la portaveu, Candela López, que considera que el PP i Som “estan governant en contra de la gent, posant en perill la salut pública dels veïns i veïnes, i en contra de la mobilitat sostenible que fa que la nostra ciutat sigui un lloc més amable i respectuós amb el medi ambient”. Els comuns destaquen que el carril bici és molt usat per centenars de famílies que duen els infants a les escoles de la zona, i lamenten el “malbaratament” dels més de 250.000 per refer l’avinguda.

Més carrils a la ciutat

El govern del PP i Som, en canvi, afirma que la remodelació inclourà trams segregats i compartits que milloraran la mobilitat generant noves vies de sortida de la ciutat. Ressalta també l’aprovació d’una nova xarxa de carrils bici al conjunt de la ciutat que suposarà ampliar-la en 2,5 quilòmetres i millorar els accessos a la platja i a diversos equipaments. L’actual xarxa compta amb 2.892 metres de carril bici, 8.430 de vorera bici i 12.400 metres d’itinerari bici. Amb l’ampliació s’habilitaran 1.243 metres lineals de carril bici segregat i 1.168 metres de carril compartit.

Segons el govern, una actuació destacada serà un carril bici segregat a l’avinguda Málaga, que permetrà unir la ciutat amb la platja connectant amb l’avinguda dels Banys. A més, connectarà amb el que es crearà al carrer Molinot fins a carrer Barcelona. Amb aquestes actuacions, segons el consistori millorarà la connexió del centre de la ciutat amb serveis com el CAP Can Bou i l’escola Edumar. D’altra banda, es preveu un nou carril que connectarà els barris de Bellamar i el Poal amb Ca n’Aimeric, on també hi ha diversos centres educatius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

europa

La Comissió Europea vol ampliar les zones lliures de fum

barcelona
salut

Es redueixen un 15% els treballadors que van amb cotxe a l'Hospital d'Olot

olot
Sanitat

El nou CAP Florida Sud de l’Hospitalet de Llobregat obrirà el dia 25

L’Hospitalet de Llobregat
MEDI AMBIENT

Neumàtics, plàstics i ferros, els principals residus del fons marí al port de la Ràpita

La Ràpita
Europa

Pugen a dinou les víctimes del temporal Boris

Barcelona
Societat

Uns 170.000 turistes visiten cada dia Barcelona

Barcelona
Turisme

L’Ajuntament de Barcelona vol quadruplicar el preu que paguen els autocars turístics per aparcar

Barcelona

Els robatoris de bicis creixen un 34% en dos anys

Barcelona

Assaig del nou sistema de recollida de residus al Barri Vell i el Mercadal

Girona