Infraestructures

mobilitat

La Cepta considera inviable i inoportú el Tramcamp

Empresaris i transportistes donen abans prioritat a l'aposta per les rodalies del Camp i l'impuls de l'autobús

La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (Cepta) i la Federació Empresarial d'Autotransport (FEAT) van considerar ahir que el projecte del Tramcamp impulsat per la Generalitat “no és oportú ni idoni” per al territori, i van apostar perquè la inversió prevista en aquest sistema de tramvia es dirigeixi, en canvi, a crear la xarxa de rodalies del Camp i a impulsar l'autobús. “Fer ara el Tramcamp és començar la casa per la teulada”, va sentenciar el gerent de la FEAT, Josep Lluís Aymat. Les dues agrupacions han presentat al·legacions a l'estudi informatiu fet públic pel govern català recentment.

Pocs usuaris

Tant la Cepta com la FEAT consideren que el tramvia és un mitjà de transport per a zones “molt congestionades” i amb “una massa crítica de viatgers de transport públic”, cosa que no es dóna en el cas del Camp de Tarragona. “Aquí encara hem de crear aquesta massa crítica”, va afirmar el director del gabinet d'estudis de la Cepta, Juan Gallardo. De fet, les dues agrupacions van criticar especialment que es prevegi que més d'un 60% dels usuaris del futur tramvia provinguin d'altres mitjans de transport, quan la prioritat, segons diuen, hauria de ser fer un traspàs majoritari d'usuaris del vehicle privat.

En aquest sentit, les agrupacions aposten per redefinir les prioritats en matèria de mobilitat al Camp de Tarragona i posar l'accent en el transport per carretera amb la creació de més línies i l'establiment de carrils bus i, si la demanda és suficient, de plataformes segregades. “Quan aquests carrils estiguin saturats, llavors plantegem-nos el tramvia”, va concloure Gallardo.

Massa rígid i car

Les crítiques de la Cepta i la FEAT es basen en part en l'elevat cost del Tramcamp, que, segons van denunciar, serà el tramvia més car per quilòmetre i viatger dels que s'han implantat a l'Estat i a la resta d'Europa. “El tramvia és un sistema rígid, mentre que al Camp hi ha multitud de nuclis generadors i captadors de viatgers que necessiten un sistema més flexible”, va destacar Gallardo. Les dues agrupacions empresarials van manifestar també els seus dubtes que, en la situació de crisi, hi hagi prou recursos per tirar endavant el Tramcamp.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
judicial

Comença el judici a l’acusat de matar un home per segrestar una dona i violar-la

cALONGE
societat

La Creu Roja va atendre unes 400.000 persones a Catalunya el 2023

Barcelona
infraestructures

Acabada la reparació de les rampes d’accés al passallís de l’Onyar

girona

La Setmana Cultural de la UPC ofereix quaranta activitats

TERRASSA

Instal·len 52 caixes niu per potenciar la reintroducció del xoriguer petit

MOLLET DE PERALADA
administracions

Noves protestes de la Policia Local de Mataró al ple

mataró

Adjudiquen les obres de reparació de la sèquia Monar

GIRONA
societat

Sanció de 900.000 euros a Renfe per l’avaria de Gavà de fa un any que Adif va atribuir a un llamp

barcelona

Fan una estada al Trueta per identificar necessitats clíniques

girona