Societat

festes i tradicions

pregó

La forense Anna Hospital fa una crida a gaudir de la vida

La pregonera va obrir ahir la festa major de Banyoles amb un amè i didàctic repàs de la seva trajectòria professional, amb especial atenció a l’autòpsia virtual que va practicar al boiximà del Museu Darder

“Estar tan en contacte amb la mort et fa estimar més la vida”, va reflexionar ahir la pregonera de Sant Martirià en l’obertura oficial de la festa major de Banyoles, la seva ciutat. Consegüentment, Anna Hospital, metgessa odontòloga, especialitzada en medicina forense, va animar els banyolins a gaudir de la vida i, en concret, dels dies de festa que comencen.

Pot un professional de les autòpsies i la identificació de cadàvers en catàstrofes oferir un discurs que no sigui depriment? Doncs sí, almenys en el cas d’aquesta banyolina nascuda a Mas Palau el 1964, que ha estat la primera dona forense de les comarques de Girona, a més de ser membre del grup d’assistència en catàstrofes de l’Institut de Medicina Forense de Catalunya, amb el qual ha participat en feines d’identificació de cossos de les víctimes de l’11-M de Madrid, del tsunami de l’Índic i de l’estavellament del vol de Germanwings. Com marca la norma no escrita, el pregó va arrencar amb els records d’infància i joventut (l’escola de les Monges del Sagrat Cor, l’escola de la Vila, l’institut Pere Alsius, els amics...) i seguidament va abordar el cor del discurs, amarat de la passió que Hospital sent sens dubte per la seva feina. Però, per molt que t’agradi –va matisar–, cal mantenir cert distanciament, i tot i així sempre t’emportes al teu interior una mica de cada cas. La part que probablement va captar més l’atenció de l’auditori (el Teatre Municipal, pràcticament ple) va ser la narració de l’autòpsia virtual que va practicar al boiximà del Museu Darder abans que el repatriessin a l’Àfrica: discretament, el van dur en una furgoneta al Trueta per fer-li radiografies i un escànner. El van portar pels passadissos en una llitera –llança inclosa–, tapat amb un llençol blanc, va rememorar mig rient.

L’acte va ser presentat per l’alcalde, Miquel Noguer, i hi van assistir la majoria de regidors, altres autoritats de la comarca i antics pregoners, així com nombrosos familiars d’Hospital.

LA FRASE

Cada matí naixem de nou. El que facis avui serà el més important
Anna Hospital (citant Buda)
METGESSA FORENSE


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]