Els veïns del Carrilet participen activament en el projecte de reforma de l'avinguda

L'Ajuntament ja ha aprovat el projecte executiu del pàrquing subterrani i les obres ja estan a punt de començar

Ja no hi ha marxa enrere. L'obra del pàrquing subterrani del Carrilet ha portat maldecaps al govern local des del principi, però aquest no s'ha deixat doblegar i, davant uns veïns contraris que no han desistit en cap moment de posar bastons a les rodes, divendres es va aprovar definitivament el projecte executiu que dóna llum verd a l'inici dels treballs constructius.

El tràmit es va superar sense tenir en compte les al·legacions que van presentar l'Associació Coordinadora Ciutadana i d'Entitats en Defensa del Territori i la Plataforma en Defensa del Carrilet, ja que es considera que la construcció de l'aparcament encaixa amb les prescripcions del pla general d'ordenació urbana. De fet, en les darreres setmanes la plataforma que es negava a la construcció del pàrquing no ha donat treva i ha fet patent el seu desacord amb el projecte denunciant la suposada il·legalitat de les obres. Mantenen que s'hagin iniciat sense que s'hagués donat per tancat el procés de participació ciutadana, període durant el qual els veïns poden presentar al·legacions. El grup municipal de CiU s'ha unit a les protestes, però l'Ajuntament hi ha donat resposta dient que només es tractava dels treballs previs a l'inici de les obres, com ara el desviament dels serveis.

L'Ajuntament, però, sí que ha obert les portes a la ciutadania perquè es faci seu el projecte de reforma de l'avinguda, que s'arreglarà aprofitant la construcció del pàrquing. La reforma d'aquest àmbit permetrà dibuixar un nou barri i en definirà el futur, tant residencial com comercial.

El regidor de Mobilitat, Eduard Ortiz, es va mostrar satisfet d'aquesta iniciativa, ja que probablement, deia, és la primera vegada que es treballa amb un nivell tant elevat de participació: «Crec que ho estem fent bé.» En aquest sentit, s'ha fet necessari constituir una comissió de seguiment en la qual participen membres de l'associació de veïns, comerciants i altres veïns. En total, vuit persones que s'han convertit en la veu del barri.

Una de les propostes que el consistori està estudiant d'acceptar és la d'habilitar un carril tocant al carrer de Balmes perquè els vehicles puguin girar i canviar de sentit, en comptes de construir una rotonda al capdamunt de l'avinguda. El que sí que es farà és construir un carril de circulació de 3,25 metres –més estret– perquè el passeig i les voreres siguin més amples, i anivellar el passeig amb els vials de circulació. Pel que fa als fanals, s'alçaran més, de manera que hi hagi més llum. Els veïns demanen arbres que facin ombra i el consistori ja ha dit que s'hi plantaran arbres que cobriran tot el passeig central.

Altres mesures que es tindran en compte són la construcció d'embornals, i el tram central del passeig farà baixada per canalitzar l'aigua de la pluja. A petició d'un veí amb discapacitat física, es farà la vorera del carrer de Tetuan més ampla, perquè hi pugui circular amb més facilitat. Finalment, la màquina de tren es traslladarà a l'avinguda de Pere el Cerimoniós, on es construirà una rotonda més gran perquè hi càpiga, i es col·locarà en la direcció que prenia quan feia el trajecte cap a Salou.

Com a mesura de seguretat i perquè els veïns estiguin tranquils, s'han aixecat actes notarials que confirmen el bon estat de les façanes dels edificis més afectats, per tal que, en cas que hi hagi algun desperfecte, l'Ajuntament n'assumeixi la responsabilitat. A més, l'alcalde, Lluís Miquel Pérez, va confirmar que 53 veïns també han demanat que s'aixequi una acta notarial de l'estat dels pisos. L'alcalde, Lluís Miquel Pérez, va explicar que han anat trobant solucions satisfactòries per a la majoria.

Reordenació dels aparcaments.

Les obres del pàrquing subterrani del Carrilet també serviran per donar una nova fesomia a la superfície de tota l'avinguda. Als veïns, els esperen mesos d'obres i, en conseqüència, sorolls, brutícia generada pels treballs, accessos incòmodes en passarel·les i, també, que no puguin accedir als aparcaments i la pèrdua de places a la via urbana. Per això una de les primeres mesures que l'Ajuntament ha fet efectiva és l'obertura –en horari de matí i de tarda– del pàrquing del mercat del Carrilet, gràcies al qual s'han guanyat 130 places. A més, però, el govern també ha aconseguit places d'aparcament alternatives a l'entorn del barri perquè els veïns hi puguin deixar els cotxes mentre no puguin tenir accés als pàrquings propietat seva. Concretament, 31 vehicles han estat redistribuïts en un aparcament del carrer d'Antoni Fabra Ribas, mentre que 122 vehicles més han estat ressituats en 57 places a l'avinguda de Pere el Cerimoniós i la resta, a l'aparcament municipal de la plaça de la Pastoreta. I és que de moment ja s'ha prohibit estacionar a diversos carrers perpendiculars a l'avinguda del Carrilet, concretament al carrer de la Canal, el carrer de Tetuan, el carrer d'Eduard Toda i la ronda de Subirà. Les zones de càrrega i descàrrega s'instal·laran com més a prop millor de l'avinguda del Carrilet per donar servei durant les obres a les botigues de l'avinguda, tot i que encara no s'ha definit l'espai que ocuparan.

El primer pàrquing sense columnes.

L'empresa TAU Enginyeria i Construccions SA és l'adjudicatària de l'obra, per valor de 4,6 milions d'euros. El pàrquing serà el primer de la ciutat que es construirà sense columnes, fet que permetrà reduir les maniobres dels conductors quan vulguin aparcar. L'Ajuntament ha desestimat la proposta dels veïns, que demanaven dos accessos per als cotxes; així, l'única entrada que hi haurà serà per la cantonada amb l'avinguda de Pere el Cerimoniós. Pel que fa als vianants, podran entrar-hi per la ronda de Subirà i el carrer d'Eduard Toda i l'avinguda del Carrilet, a la cantonada amb el carrer de Balmes.

L'aparcament, que suposarà en total 350 places d'aparcament més a la ciutat, estarà equipat amb els sistemes més innovadors per garantir la màxima seguretat, i també estarà dotat amb màquines d'última tecnologia, com ara un sistema de lectura de matrícules, un de senyalització de places lliures a cada planta, un circuit tancat de televisió, detectors de moviments i un sistema d'interfonia i megafonia.

El consistori reusenc té pendent encara, però, l'expropiació de dos immobles del carrer de Balmes afectats per l'obra, i, en aquest sentit, cal recordar que un d'aquests és l'antiga estació del Carrilet, que s'enderrocarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.