BBVA té la millor app de banca mòbil del món
El projecte preveu unir en un web material, consells i fòrums per a professors, pares i alumnes
L’informe Forrester Banking Wave: Global Mobile Apps Summary, situa BBVA com a líder entre les nou millors entitats amb apps
BBVA es manté al capdavant de la banca mòbil a escala global per segon any consecutiu. La consultora Forrester Research ha publicat l’informe The Forrester Banking Wave: Global Mobile Apps Summary, 2018, que situa BBVA com a líder entre les nou millors entitats amb apps de banca mòbil del món. Aquest reconeixement arriba uns mesos després que també atorgués a BBVA la màxima puntuació en banca mòbil a Europa.
Aquest any, BBVA destaca per sobre de la resta de bancs pel “magnífic equilibri” que aconsegueix entre una àmplia “gamma de funcionalitats de gran utilitat” i una “excel·lent experiència d’usuari”. “Els clients de BBVA poden realitzar una gran quantitat d’operacions a través de l’app, amb funcionalitats de pròxima generació, com BBVA Valora”, explica Forrester Research en l’informe. La consultora internacional ha analitzat les apps de 42 bancs d’onze països durant els mesos de febrer i març. L’anàlisi s’ha centrat en les funcionalitats i en l’experiència de client, i ha seleccionat nou entitats com a líders mundials, entre les quals destaquen BBVA i Garanti en els dos primers llocs.
Forrester Research explica que les apps s’han convertit en la principal elecció de milions d’usuaris per gestionar les seves finances. Per això, les entitats han de construir noves experiències al voltant de la banca mòbil i eines que els donin autonomia
Derek White, responsable global de Client Solutions de BBVA, afirma: “El nostre objectiu és oferir als clients la millor experiència en banca, i aquest reconeixement de Forrester vol dir que és just el que estem fent.”
La directora de transformació digital de BBVA Espanya, Sofía Rodríguez-Sahagún, explica: “Aconseguir estar al capdamunt un any més demostra que aconseguim lliurar al client de forma continuada novetats que li faciliten la presa de decisions, i ho hem aconseguit amb transparència, preservant la seguretat, pensant sempre en ell a partir d’una organització interna flexible, àgil i amb eines i talent digital.” A tancament de juny, BBVA compta amb 25.100.000 clients digitals (un 26% més que l’any anterior), dels quals 20,7 milions són clients mòbils (+ 43% interanual). Així mateix, les vendes digitals representen ja un 39% del total d’unitats venudes.
D’altra banda, l’informe assenyala que “els clients necessiten tenir una fotografia clara de quants diners tindran a final de mes”, i que BBVA, amb l’app Agregador Financer, permet veure la informació de productes financers contractats amb altres entitats. BBVA va llançar al gener aquest nou servei d’agregació de comptes i targetes, després de l’entrada en vigor de la normativa PSD2.