El tsunami a Indonèsia causa almenys 373 morts, 1.459 ferits i 128 desapareguts
És el darrer balanç fet per les autoritats
Continuen els treballs dels equips d’emergència
Almenys 373 persones han mort, 128 es troben desaparegudes i 1.459 han resultat ferides pel tsunami que dissabte va colpejar l’estret de Sonda, entre les illes indonèsies de Sumatra i Java, segons han informat aquest dilluns les autoritats.
Els equips d’emergència treballen per trobar supervivents entre les restes provocades pel tsunami. El portaveu de l’Agència Nacional de Gestió de Desastres, ha alertat que el nombre de víctimes pot augmentar.
Aulia Arriani, portaveu de Creu Roja Indonèsia, ha assenyalat que tot i que l’ajut humanitari ja es distribueix a la regió encara són necessàries provisions de menjar, aigua potable, medicaments i altres articles d’emergència.
Unes 12.000 persones han hagut de ser evacuades pel perill de marea alta que el país ha calcula que durarà fins aquest dimecres. La catàstrofe natural també ha deixat de moment més de 700 edificis destruïts.
Segons les autoritats locals, l’erupció del volcà Anak Krakatoa hauria comportat un despreniment de roca i cendra que, en arribar al mar, hauria generat unes onades de fins a tres metres quan van arribar a la costa. Això, juntament amb un augment sobtat de la marea per la lluna nova, explicaria el tsunami. Segons apunta l’agència ACN, el desastre natural ha afectat les costes de l’estret de Sonda, que separa les illes de Java i Sumatra, a Indonèsia. Diverses platges turístiques, a banda de zones residencials a localitats com Pandeglang, a Java, han patit els estralls de la catàstrofe.