Avaria en la informació en temps real del bus a Girona
El sistema d’informació en temps real dels busos de TMG a Girona va tenir una avaria a principis de la setmana passada, que ha aixecat moltes queixes dels usuaris. Durant dies no hi ha hagut informació actualitzada dels busos de les línies de TMG –sí, però, dels de les línies de l’ATM que gestiona Teisa (línies 3, 4, 6 i 9) – ni a l’aplicació de mòbil ni a les marquesines que disposen del sistema.
El regidor de Via Pública i Mobilitat, Joan Alcalà, va explicar ahir que s’ha tractat d’un problema de la companyia encarregada de comunicar les dades de geolocalització dels busos i que ja estava en vies de solució. En concret, va detallar que ahir el 70% dels busos de TMG ja estaven tornant a donar senyal i que es calculava que entre dilluns i dimarts quedaria resolt del tot.
Alcalà va explicar, a més, que “s’ha aprofitat l’avaria per fer migració de dades dels busos de TMG cap a l’ATM per així unificar-ho tot”. Girona va ser pionera a principis de la dècada amb la implantació del sistema d’informació en temps real als busos de TMG. Un temps després, els de l’ATM van sumar-se a la geolocalització. El regidor destaca que és un sistema que “funciona molt bé, sobretot per l’aplicació, que s’usa molt, i la prova és que, ara que hi ha hagut un problema, hi ha hagut moltes queixes”.