Rosa Sensat afirma que es pot fer “molt més” pel català a l’escola
Els professors “poden fer molt més” per incrementar l’ús del català a les escoles i instituts, que han de tenir projectes educatius “compromesos amb el català i no adaptar-se al que sigui més còmode a cada moment per als mestres”. Així es desprèn de les conclusions extretes de la 57a edició de l’escola d’estiu organitzada per l’associació de mestres Rosa Sensat entre els passats 1 i 3 de juliol i que aquest any ha tractat sobre el català a l’escola i les actituds lingüístiques dels professors. Les conclusions assenyalen que “hi ha evidències que indiquen una reculada del català a l’escola” pel que “és necessari reforçar les estratègies conjuntes des de les institucions i des de les escoles”. Per garantir que els projectes lingüístics de centre es duguin a terme és necessària “la implicació de tot el sistema, des d’equips directius, coordinadors de llengua i cohesió social i inspecció, i unes polítiques educatives que el reforcin i el garanteixin”. Rosa Sensat, a més, assenyala que cada centre viu una situació diferent i que haurà d’adaptar les propostes al seu context a partir de les evidències de l’ús del català en la seva comunitat.