Montilivi fa una proposta de reforma per al carrer Tuyet
L’associació de veïns reclama que s’ampliïn voreres i es redueixi l’espai per a cotxes al segon eix principal del barri
L’associació de veïns de Montilivi té previst traslladar a l’Ajuntament de Girona una proposta de reforma del carrer Andreu Tuyet Santamaria –el segon eix principal del barri, on hi ha comerços, el CAP i l’escola Pericot– per guanyar espai per als vianants i que esdevingui “l’eixample de Montilivi”. L’entitat veïnal s’ha fet seva una proposta de l’enginyer de Camins, Canals i Ports Gerard Feliu, que en un article a l’últim número de la revista de l’associació destacava que les voreres del carrer Tuyet “són unes de les més ridícules de la ciutat” i proposava eixamplar-les dels 1,2 metres actuals als 3 metres a partir de la reducció de la calçada de 4 a 2 carrils (suprimint-ne un d’aparcament i el de circulació de pujada). Feliu considerava que aquesta reforma convertiria el carrer Tuyet “en un eix comercial agradable, amb la possibilitat fins i tot de plantar-hi arbres”, a més d’una via més segura en reduir l’espai per a cotxes.
Visió de l’associació
“Moments de crisi, oportunitats de canvis. Treballem en un projecte d’Eixample de Montilivi que millorarà l’ecologia del barri, amb una distribució racional del carrer Tuyet Santamaria, eixamplant voreres i habilitant un espai tipus rambla al davant de l’escola Pericot”, ha destacat el president de l’associació de veïns de Montilivi, Ramon Ternero, a les xarxes socials. Des del compte de l’entitat, per la seva banda, s’ha assenyalat que es tracta d’“un projecte amb propostes de mobilitat sostenible de les entitats i els veïns del barri”, i s’ha incidit sobretot en el motiu, tot subratllant la necessitat d’“una distribució més racional de l’espai públic” al carrer Tuyet, ja que Feliu destacava en el seu article que dels 11,5 metres d’amplada del carrer només estaven dedicats als vianants aproximadament un 20%, mentre que el 80% restant era per als vehicles motoritzats –ja fossin estacionat o en circulació.
Els últims mesos s’ha habilitat una mica més d’espai per als vianants a la calçada arran de la pandèmia, però continua estan descompensat.