Administracions

La zona blava guixolenca creix en preu i radi

La nova gestió del sistema tarifat d’aparcament a Sant Feliu de Guíxols, que passarà a ser municipal, afavorirà que se n’encarregui una empresa de treball especial a partir de l’any vinent, però també una puja considerable dels preus. La zona blava s’apujarà dels 0,70 cèntims per hora actuals fins a 1,80 euros a l’estiu –del juny fins a final de setembre– i 1,50 la resta de l’any, també a Sant Pol (de divendres a diumenge) i en places a l’entorn dels jardins de Juli Garreta, que fins ara eren de franc en temporada baixa entre setmana.

Des del govern local, el regidor portaveu, Josep Saballs, defensa que hi haurà una bonificació de mitja hora gratuïta per als residents o segons residents amb vehicles que hi tributin l’impost de circulació, i que “calia actualitzar preus molt inferiors als de mercat”, ja que feia més d’una dècada que no s’actualitzaven, i “generar rotació”, ja que “hi havia espais de zona blava on alguns vehicles s’hi podien estar fins a 6 hores” a preu mòdic.

Malgrat això, entre les novetats hi entren també l’aparcament subterrani del mercat, amb tarifa que aprovarà demà la junta de govern, on es conserva la mitja hora de franc per als vehicles censats al municipi. O a l’aparcament municipal de l’estació de busos, amb dues hores gratuïtes per als vehicles locals. Però la nova ordenança permetrà cobrar 2 euros diaris a tots els conductors –residents o que acreditin que treballen al municipi– a l’esplanada del primer revolt de la carretera de Tossa. Els dotze mesos de l’any. En el preu, Saballs defensa que hi ha pendent la inversió per millorar l’espai, posar-hi enllumenat i delimitar-hi places, i el fet que si hi ha demanda tot l’any serà més fàcil que hi hagi lloc a l’estiu.

L’oposició, contrària

Les noves tarifes toparan amb el vot contrari de l’oposició, on des de Junts, Toni Carrion criticava l’“increment del doble de preu per alguns i el triple per d’altres” i a ERC, Sílvia Romero també es queixava d’una “pujada sobredimensionada”, i de la manca d’alternatives, com ara les zones verdes per a residents. Per part de Guíxols des del Carrer, Jordi Lloveras també debatia el vot del grup, en espera de la reunió d’avui prèvia al ple, entre l’abstenció i el vot contrari, pel fet que s’eliminen places gratuïtes, com a mínim bona part de l’any, per a residents. I Pere Albó (Mes) censurava la “deriva recaptatòria” i reclamava, com Junts “més aparcament, i no encarir el que hi ha”.

Entre les taxes previstes també hi ha 12 euros diaris per estacionar a tocar del Gaziel i 15 euros per fer-ho al Guíxols Arena, tot i que Saballs avança que estan previstes només per als firaires –en el cas de l’esplanada de l’escola– i els assistents als concerts del Porta Ferrada, al solar que encara han d’expropiar i condicionar, al damunt de la ronda Nord. Mentrestant, un cop prosperi l’expedient d’avui al ple, l’entrada en vigor pot entrar en litigi si la resolució d’al·legacions i aprovació final es fa o es publica més enllà de l’1 de gener. I Romero rebutjava la “cortina de fum” que la gestió passi a mans d’una empresa de treball especial, perquè el que qüestionen “no són els cobradors, sinó les tarifes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.