Societat

SOCIETAT

Àlex Nogués guanya el primer concurs de creació del Joc de Fires

El bisbalenc Àlex Nogués és el guanyador del primer concurs de creació del Joc de Fires de Girona, convocat pel Servei de Llengua Catalana de l’Ajuntament, en col·laboració amb el Centre Cívic Barri Vell i Ludus Mundi. El joc guanyador, que es va donar a conèixer en el marc del festival Ludivers a principis de maig, destinat al públic jove, destaca per la seva capacitat de transmetre l’imaginari de les Fires mitjançant una proposta participativa visual i accessible. El jurat n’ha valorat especialment l’equilibri entre l’originalitat, la jugabilitat i la incorporació del vocabulari propi de les Fires.

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Girona vol fomentar la cultura popular local i l’ús del català entre el públic adolescent i el jovent a través del joc i la creativitat.

Aquesta és la primera vegada el desenvolupament del joc s’ha traslladat a la ciutadania per tal d’involucrar-la en la iniciativa. En els darrers anys, l’Ajuntament havia publicat els entreteniments Per Sant Narcís cada mosca val per sis!, el Joc de la mosca i el Joc de memòria de Fires. Per als representants de Ludivers, el fet que el joc sigui creat per ciutadans i ciutadanes fa sorgir una nova eina de participació i, a la vegada, reforça l’objectiu principal d’esdevenir “un festival juganer on la creativitat, la innovació i la imaginació converteixen les persones en espectadores, participants i públic dins d’un espai de trobada creatiu i comunitari de la ciutat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]