Societat

L’Eixample tindrà 4 places al mig de Consell de Cent

L’Ajuntament pretén iniciar el 2022 les obres de construcció de noves super illes

S’actuarà en quatre carrers per pacificar el trànsit

Està prevista una inversió de 37,8 milions d’euros

Un Eixample que no el coneixerà ni el mateix Idefons Sardà. L’Ajuntament de Barcelona s’ha fet el propòsit de transformar a fons el gran districte quadriculat de la ciutat, fent-lo més habitable, amb més verd i menys cotxes i per aquest propòsit ha engegat un pla que amb l’horitzó del 2030 ha d’haver transformat 21 carrers en eixos verds i urbanitat 21 places. Un dels primers carrers que viurà aquesta transformació a fons és el de Consell de Cent on s’hi habilitaran fins a quatre places, a les confluències dels carrers Rocafort, Borrell, Enric Granados i Girona.

El carrer Consell de Cent ja és un dels que ha patit una transformació important arran de les mesures habilitades després del confinament per facilitar el trànsit de persones pel carrer amb distància suficient. En el seu tram principal, Consell de Cent ara només hi té un carril per a cotxes i la resta és carril bici o asfalt pintat de groc per a vianants. L’actuació prevista, amb les quatre places de 2.000 metres quadrats cada una, farà que Consell de Cent ja no sigui un carrer alternativa a la Gran Via per travessar la ciutat.

De forma immediata s’obrirà un concurs de propostes per la conversió en eix verd de Consell de Cent fins a Passeig de Sant Joan, transformació que també afectarà els carrers de Girona, entre Gran Via i Diagonal,i Rocafort i Borrell entre la Gran Via i l’Avinguda de Roma.

Amb aquesta interven ció es vol estendre el model de super illa que ja està funcionant al barri de Sant Antoni i que han suposat una pacificació de l’entorn amb el descens de la contaminació que genera el trànsit rodat. El projecte municipal és que tota la ciutat esdevingui en un futur una super illa.

Per a les obres de transformació dels quatre carrers s’ha previst un pressupost global de 37,8 milions d’euros. Si se segueixen els calendaris establerts, els treballs per fer realitat la Barcelona post covid començaran el primer trimestre de 2022.

LA XIFRA

350.000
Vehicles circulen a diari per la gran quadrícula de l’Eixmaple, 10.000 més que per les dues rondes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona