Societat

El transport a demanda es flexibilitza

Les línies gestionades per l’AMTU operaran en plataforma el 2022

Els serveis de transport a demanda que gestiona l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) començaran a ser operatius a través de la plataforma Flexitransport Catalunya a partir del primer trimestre del 2022. El canvi permetrà evolucionar cap al transport flexible, una modalitat més adaptada a les necessitats reals dels ciutadans, en què les reserves es poden fer poc abans de l’hora del servei, els recorreguts es configuren en temps real i desapareixen les parades fixes i els horaris preestablerts.

El responsable d’estudis i projectes de l’AMTU, Carles Labraña, va exposar ahir a l’Smart City Expo com es farà el pas de transport a demanda a transport flexible a partir del primer trimestre de l’any vinent amb la plataforma Flexitransport Catalunya, que mitjançant algorismes facilitarà una gestió més eficaç del servei, que es podrà demanar a través de l’app o per telèfon. El segon trimestre de l’any, la plataforma inclourà una centraleta virtual, nous sistemes de gestió automatitzada de bitllets i una planificació multimodal dels viatges. A partir del juliol ja es podran fer pagaments a través de l’app i s’inclourà un sistema d’abonaments i paquets de serveis de mobilitat personalitzats. A més, la plataforma es podrà integrar en altres serveis de mobilitat.

L’AMTU gestiona els serveis de transport a demanda del Consell Comarcal del Berguedà, Pineda de Mar, Santa Susanna, Alella, Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Pere de Ribes i l’L12 Flex de Terrassa.

Badalona no vol un nou viaducte a la C-31 per al bus

L’anunci de la licitació del projecte per construir un nou viaducte sobre el Besòs per fer arribar el carril bus de la C-31 fins a l’entrada a Barcelona ha caigut com un gerro d’aigua freda a Badalona. L’alcalde badaloní, Rubén Guijarro, s’hi va mostrar ahir “diametralment en contra”, en declaracions a l’ACN, i les entitats veïnals agrupades a la FAVB rebutgen la proposta i insten la Generalitat a buscar fórmules per eliminar la barrera física que representa l’autopista al seu pas per la ciutat. Consideren que un nou viaducte no farà possible la transformació de l’autopista i retreuen a la Generalitat que la decisió s’ha pres “unilateralment” sense comptar amb l’opinió dels veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Plataforma per la Llengua acusa el PSOE de “diluir” l’acord amb ERC per a la llei audiovisual

barcelona

Els docents tornen als carrers en nova jornada de vaga per exigir a Educació negociació real i solucions

barcelona

Cambray assegura que el govern assumirà la responsabilitat legal dels projectes lingüístics

barcelona

L’art com a eina de relació entre generacions

olot
infraestructures

Millora de la xarxa d’abastament de Cadaqués, amb una inversió 1,3 milions

cadaqués
societat

L’autor del tiroteig de Texas havia mostrat el seu arsenal d’armes a les xarxes socials

WASHINGTON

Quatre ferits en un accident amb dos turismes i un autobús a Barcelona

barcelona

La plataforma Pública i En Català creu que l’acord pel català és un “aval polític” a la sentència del 25% i posa “fi al model” d’immersió

barcelona
política

Harris: “Ja n’hi ha prou, hem de tenir coratge per actuar”

WASHINGTON