Societat

Conveni entre la Generalitat i Adif per fer arribar l’ample europeu a la terminal de Vilamalla

El Ministeri de Transports i el Govern cofinançaran les obres, valorades en 13,79 milions d’euros, i la previsió és que estiguin estiguin enllestides al 2025

El Consell de Ministres ha autoritzat aquest dimarts la signatura del conveni entre la Generalitat i Adif per fer arribar l’ample europeu a la terminal de Vilamalla. El Ministeri de Transports i el Govern cofinançaran les obres, valorades en 13,79 milions d’euros, i la previsió és que estiguin estiguin enllestides al 2025. L’acord permetrà la terminal de Vilamalla, una de les potes del corredor mediterrani a les comarques gironines, sigui un punt adaptat, amb vies d’ample ibèric i internacional, per facilitar la gestió de mercaderies entre camió i ferrocarril.

Ho va anunciar la ministra de Transports, Raquel Sánchez, el mes de juny i aquest dilluns s’ha formalitzat. El Consell de Ministres ha autoritzat la signatura del conveni entre Adif i la Generalitat per dissenyar, finançar i executar les obres de remodelació i ampliació de la terminal de Vilamalla per fer-hi arribar l’ample europeu.

El conjunt d’actuacions previstes fins al 2025 suposaran una inversió de 13,79 milions d’euros, 13 milions d’euros dels quals els cofinançaran el Ministeri i la Generalitat. La intervenció, llargament reivindicada, permetrà impulsar el transport de mercaderies amb ample internacional, en el marc del corredor mediterrani.

Adif i la Generalitat han desenvolupat una solució tècnica que permetrà adaptar la platja de vies en ample europeu perquè pugui acollir trens de fins a 750 metres. Per fer-ho, s’ha dividiti les actuacions en dos àmbits. La Generalitat redactarà el projecte constructiu per implementar l’ample europeu a l’estació i un altre per adequar l’ample europeu a la terminal de mercaderies.

En concret, el projecte, preveu l’ampliació de la via 4 i l’execució d’una nova via (6) a l’estació, amb ample mixt –ibèric i europeu- per permetre l’expedició i recepció de trens de fins a 750 metres i l’operativa de trens de composició i partició amb destí i origen Vilamalla.

També s’adequarà la superestructura de les vies 1, 2 i 3 de l’estació a la nova configuració funcional que faci possible l’encaminament de trens amb origen i destí Vilamalla per les línies 260 (Vilamalla-Figueres-Vilafant) i 270 (Bifurcació Aragó- Cervera de la Merenda). A més, s’implantarà l’ample mixt al ramal d’accés i la terminal de càrrega de Vilamalla i del ramal d’accés a la nova configuració prevista a l’estació.

D’acord amb el conveni de col·laboració, Adif ja esta redactant el projecte constructiu per adequar les instal·lacions de seguretat a l’estació.

La terminal de Vilamalla, situada al costat del Logis Empordà, es va construir el 1986. Actualment, la gestionen l’empresa pública Cimalsa i l’Autoritat Portuària de Barcelona (a través de la societat Terminal Intermodal de l’Empordà).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
infraestructures
reneix la polèmica

La B-40 no es crea ni es destrueix, es transforma

barcelona
societat

Els Mossos van denunciar 439 VTC al voltant del Prat el 2022

societat

Els pescadors catalans retiren 70.000 litres de residus del mar

SOUMAYA OBEID
MIGRANT MARROQUINA

“No vull ajudes, vull poder treballar”

figueres

Més vaga per falta d’acord entre Salut i els metges

barcelona

3,8 milions per retirar uralites malmeses per la pedregada a la Bisbal

LA BISBAL D’EMPORDÀ
SOCIETAT

El govern recomana més diversitat al sector fotovoltaic

Per Jordà, el Galatea no malmetrà res

LA JONQUERA
LA VALL D’EN BAS / LES PRESES

Refan la instal·lació contra la variant