Societat

ciutat del vaticà

Francesc continua hospitalitzat

Francesc continuarà hospitalitzat, almenys fins avui, tot i que l’últim comunicat difós ahir pel Vaticà informava d’una millora. El papa va ingressar a l’hospital Policlínic Gemelli de Roma dimecres a la tarda per una infecció respiratòria. “El quadre clínic millora progressivament i continua el tractament programat”, aquest va ser el missatge tranquil·litzador del comunicat difós ahir pel director de l’oficina de premsa del Vaticà, Matteo Bruni, recollit per l’agència italiana Ansa i Efe.

Segons la nota, Francesc va passar la primera nit tranquil a la desena planta de l’hospital, reservada per als papes, on es troba acompanyat del seu infermer personal, Massimiliano Strappetti. I ahir, abans d’esmorzar, deia la nota vaticana, va anar a la capella per assistir a missa i després va reprendre la feina a l’habitació. Segons l’agència italiana Ansa, la infecció del pontífex és lleu, i té també una bronquitis, però està controlada. La sospita, afegeix Ansa, és que tot ha estat provocat per un virus, però encara li estan fent més proves. Les que li han fet fins ara han descartat una pneumònia i problemes cardíacs. També han exclòs la covid. Els problemes de salut de Francesc es produeixen pocs dies abans de diumenge de Rams, que obre les celebracions de Setmana Santa, i no és clar si podrà oficiar els nombrosos actes als quals hi ha prevista la seva assistència. L’hospitalització del pontífex va causar sorpresa perquè inicialment el Vaticà va dir que havia estat ingressat per a uns “controls programats”, sense citar cap motiu, però tenia una entrevista per a un programa de la televisió italiana RAI que va haver de ser anul·lada. La notícia de l’ingrés també va generar preocupació; fins i tot el president nord-americà, Joe Biden, va demanar que es pregués pel papa. Aquesta no és la primera vegada que el pontífex argentí ha de ser hospitalitzat. L’estiu del 2021 va ingressar al mateix centre per ser operat d’estenosi diverticular de còlon. Després d’evolucionar positivament a l’operació, que va comportar l’extirpació d’una part inflamada del còlon, va rebre l’alta deu dies després. Des d’aleshores ha tingut un problema al genoll dret, que li provoca dolor i problemes de mobilitat.

http://www.elpuntavui.cat/societat/article/5-societat/2272475-el-papa-continuara-ingressat-per-seguir-el-tractament-medic.html

2272475



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Esport
El fenomen del patinatge

Barcelona: el paradís dels patinadors

barcelona
ANDREU GONZÁLEZ
PROJECTE BOSCOS DE MUNTANYA

“El bosc no ens necessita, però nosaltres a ell, sí”

barcelona
girona

L’ADAC premia avui El Foment i Michel, a l’auditori Josep Irla

girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada més tranquil·la

Barcelona
turisme

Florència prohibirà nous apartaments turístics

barcelona
SALUT

Mor Harald zur Hause, premi Nobel per la seva lluita contra el càncer

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda remullada

Barcelona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona

Un projecte de l’escola Vedruna de Ripoll, a la campanya de rebaixes de Ripoll comerç

RIPOLL