Societat

Extorsió a les obres del futur metro de Terrassa

La notícia del lector

L'intent d'extorsió arriba també a l'obra pública. En els darrers dies han aparegut cartells blaus i verds amb la roda de carro i la inscripció "control de obra" a les obres del perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Terrassa.
Josep Maria Busquets, un veí de la zona del Pla de Bonaire, al nord de la ciutat, que viu molt a prop del que serà la futura estació de Can Roca i el final de la línia de FGC, assegura que almenys hi ha "un parell" de cartells. "Ja fa temps vaig veure un reportatge sobre l'extorsió que feia un clan a una comissaria del Prat de Llobregat i els cartells que hi ha a Terrassa són els mateixos que vaig veure per televisió, suposo que són de grups gitanos", afirma. Assegura que és la primera vegada que els veu des de l'inici de les obres d'aquesta estació, ja fa més d'un any, tot i que reconeix que no hi passa habitualment pel costat i, per tant, no sap quant de temps fa que hi són.

Són cartells que habitualment s'associen a grups de vigilància il·legals. De fet, des de fa uns anys, alguns empresaris de la construcció han denunciat als Mossos d'Esquadra que havien rebut amenaces per part d'aquests grups i s'havien vist obligats a pagar-los una certa quantitat de diners per evitar desperfectes i robatoris de material durant la nit.

No han cedit a l'extorsió
Aquests cartells acostumen a indicar que l'empresa constructora ha arribat a algun tipus d'acord amb algun d'aquests grups. En aquest cas, tant les constructores com la Generalitat asseguren que no és així, però les versions són diferents. Mentre que FCC Construcción afirma que desconeixia l'existència dels cartells i que s'ha contractat els serveis d'Iman Seguridad, "una empresa de seguretat de professionals qualificats", fonts del departament d'Obres Públiques asseguren que no hi ha cap tipus de seguretat contractada.

El motiu és que es treballa durant gairebé 24 hores al dia i per això no cal seguretat nocturna. A més, afegeixen, "ja s'han retirat els cartells". Diferents versions per respondre la notícia del lector de l'AVUI.

Antecedents
En tot cas, fonts del departament remarquen que no hi ha gaires casos d'obres públiques que contractin aquests serveis irregulars, tot i que no és la primera vegada que una obra de la Generalitat llueix aquest tipus de cartells: les comissaria de Mossos d'Esquadra del Prat i Sants, i els jutjats de Cornellà en són alguns exemples.

Segons Obres Públiques, la responsabilitat de contractar qualsevol servei recau en l'empresa constructora i el govern no hi pot intervenir. Reconeixen que la seva obligació és "vetllar" perquè totes les subcontractacions es facin amb empreses constituïdes i contractes legals, però asseguren que algun d'aquests grups s'han constituït com a empresa. Afirmen que, si no és així, la constructora ha de denunciar el cas als Mossos.

Es preveu que l'ampliació de la línia de FGC funcionarà a partir del 2010. Amb un pressupost de 172,6 milions d'euros, 3 noves estacions i 4 quilòmetres més, s'espera doblar els passatgers diaris i arribar als 32.000.

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la trucada de Josep Maria Busquets, veí de Terrassa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Cremen una bandera LGTBI penjada en un forn de Trinitat Vella

Barcelona
Societat

Lleida declara en ruïna imminent les dues naus cremades la revetlla de Sant Joan

Lleida
EDUCACIÓ

Conflicte entre docents i direcció a l’institut El Til·ler de les Franqueses

Les Franqueses del Vallès
Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

Barcelona

Prop de 200 nens i nenes participen en les activitats de CaixaProinfància

GIRONA
MEDI AMBIENT

L’Energètica farà la primera compra de projectes renovables

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

El Govern autoritza ampliar a 50 anys la delegació de la gestió del Port Olímpic a l’Ajuntament

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

L’electrificació de la terminal de creuers MSC de Barcelona costarà 14,5 milions

Barcelona

Adjudiquen per subhasta 4.518 tones de fusta dels boscos del Ripollès

RIPOLL